رویارویی شورای ائتلاف و جبهه پایداری بر سر کرسی ریاست مجلس /کنایه فرزندان سیاسی آیت‌الله مصباح به مطرح شدن قالیباف به عنوان رئیس مجلس آینده

باشگاه خبرنگاران نوشت:سخنگوی جبهه پایداری گفت: احتمال اصولگرا بودن رئیس مجلس آینده وجود دارد، اما مطرح کردن نام یک شخص خاص در این رابطه اشتباه است.

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری، با اشاره به ارائه لیست جبهه پایداری درباره اولویت‌های مجلس آینده، گفت: به امید خدا مجلس آینده کار آمد خواهد بود و امیدواریم که نه تنها افراد حاضر در لیست ما، بلکه تمام نمایندگانی که توفیق حضور در مجلس را پیدا کنند توجه به  دغدغه معیشتی مردم را در اولویت  کار خود قرار بدهند.

فعال اصولگرا درباره ریاست مجلس آینده گفت: این احتمال وجود دارد که ریاست مجلس از آن اصولگرایان باشد، اما به طور قطع نمی توان درباره این موضوع اظهار نظر کرد، زیرا در ابتدا باید دید چه کسانی می‌توانند در مجلس حاضر شوند. به عقیده من مطرح کردن نام یک شخص خاص برای ریاست مجلس اشتباه است.

سخنگوی جبهه پایداری گفت: وظیفه ما در حال حاضر انتخاب افراد اصلح و دغدغه‌مند برای حضور در مجلس آینده است، افرادی  که بتوانند دغدغه‌های مردم و رهبری را درک کنند. قطعا با حضور چنین افرادی در پارلمان دیگر مهم نیست که چه کسی رئیس مجلس شود، زیرا جمعی صالح خواهند بود که قطعا از بین خود اصلح‌ترین را برای ریاست انتخاب خواهند کرد.

قالیباف گزینه شورای ائتلاف برای ریاست مجلس است

اقبال شاکری عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، درباره لیست نهایی ٣٠ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات مجلس یازدهم و ساز و کار تهیه آن اظهار کرد: شورای ائتلاف از اقشار مختلف مردم نماینده داشته و جلسات فعالی را هم با آنها تشکیل داده است. آنها از ابتدای تشکیل شورای ائتلاف حضور داشته و مشغول بررسی افرادی بودند که شاخصه های لازم برای تشکیل یک مجلس قوی و حل مشکل را داشتند.

او افزود: در نهایت از اقشار مختلف مانند جوانان، بانوان، روحانیون و چهره های مختلف  ٣٠ نفر را به عنوان نمایندگان خود به مردم تهران معرفی کرده و  این لیست، پس از طی یک پروسه نظرخواهی سه مرحله ای به این نتیجه رسید. البته لیست منتشر شده با مشارکت نمایندگان تمام اقشار عضو ائتلاف انجام شد و لیست نهایی حاصل تلاش های یک سال اخیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است.

شاکری هدف از ارائه لیست نهایی ٣٠ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را تشکیل یک مجلس عملیاتی و کارآمد برای بهبود وضعیت معیشت و کسب و کار مردم دانست و تاکید کرد: علاوه بر موارد ذکر شده حفظ و ارتقای قدرت ملی در صحنه بین المللی و تصویب قوانین کارگشا و موثر در حل مشکلات مردم از دیگر اهداف ما در معرفی این لیست بود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره گزینه مورد نظر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در لیست ارائه شده برای ریاست مجلس نیز تصریح کرد: قطعا هر لیستی که در آن نیروهایی معرفی می شوند دو هدف اصلی را بررسی می کند. اولین هدف مشخص شدن نمایندگان خود برای کمیسیون های تخصصی مجلس است که پس از مشخص شدن باید برای کمیسیون ها کار و مطالعه داشته باشند. دومین مورد هم بررسی گزینه های مورد نظر خود برای هیات رئیسه مجلس است.

شاکری در پایان در پاسخ به سوالی درباره سرلیستی قالیباف نیز خاطرنشان کرد: در بین افرادی که در این لیست حضور دارند به نظر می آید که قالیباف به عنوان نامزد ریاست مجلس معرفی خواهد شد.

ساز و کار شورای ائتلاف عادلانه و خاص بود

همچنین مهدی چمران رئیس پیشین شورای شهر تهران و عضو لیست شورای ائتلاف اصولگرایان درباره ساز و کار لیست شورای ائتلاف گفت:بیشتر تکیه این ساز و کار بر دیدگاه های مردمی و مجمع ۴۲۰۰ نفره ای بود که در فضای مجازی تشکیل شد و بر طبق آن رای گیری انجام شد.

چمران افزود: ساز و کار شورای ائتلاف کاملا تازه ، نو ،عادلانه و خاصی بود. تا به حال چنین تجربه ای در نحوه بسته شدن لیست های انتخابانی وجود نداشت.

فعال اصولگرا در پاسخ به اینکه چه کسی احتمالا رئیس مجلس آتی خواهد بود، گفت: ابتدا باید دید که انتخابات مجلس به چه صورت خواهد بود. ما امیدواریم که با مشارکت خوب مردم رئیس مجلس خوبی انتخاب شود .

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =