۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
رازهایی که یک «اسم» برملا می‌کند

مهر نوشت: رضا جاویدی کارگردان نمایش «اسم» عنوان کرد شخصیت‌های این نمایش می‌توانند نماینده بخشی از جامعه باشند که عملکردشان برخلاف اعتقادشان است.

رضا جاویدی که قصد دارد نمایش «اسم» را از اول اسفند ماه در تماشاخانه شهرزاد به صحنه ببرد درباره انتخاب این نمایشنامه گفت: نمایشنامه «اسم» به نویسندگی ماتیو دولاپورت و الکساندر دولاپتولیر اثری مهمی است که بارها اجرا رفته و جایزه پولیتزر را هم دریافت کرده است. اولین اجرایی که در ایران از این نمایش دیدم به کارگردانی لیلی رشیدی بود که باعث شد به این کار علاقه‌مند شوم.

وی ادامه داد: این نمایش با وفاداری کامل به متن به صحنه می‌رود و تلاش ما این بود که فضای موجود در اثر را به درستی به مخاطبان انتقال دهیم. «اسم» اثری رئالیستی است و همه اتفاقات در یک مهمانی خانودگی رخ می‌دهد. پرداخت کاراکترها و نوع ارتباطشان با یکدیگر در نیمه دوم نمایش بیشتر عیان می‌شود و حرف‌های ناگفته‌ای به زبان می‌آید که شاید از مدت‌ها قبل در دل کاراکترها مانده و مجالی برای بروزشان به وجود نیامده است اما با تلنگری که بر سر انتخاب یک اسم شکل می‌گیرد، رازهایی برملا می‌شود و مجالی برای تسویه حساب‌های شخصی به وجود می‌آید.

جاویدی درباره انتخاب بازیگران گفت: تلاش کردیم از گروه بازیگران تئاتری برای ایفای نقش‌ها استفاده کنیم و به خاطر مقتضیات این روزهای تئاتر به سراغ هنرمندانی برویم که هم حرفه‌ای باشند و هم چهره شان برای مخاطب شناخته شده باشد تا بتوانیم در جذب تماشاگران موفق تر عمل کنیم.

نمایش «اسم» با ترجمه شهلا حائری کارگردانی رضا جاویدی و تهیه‌کنندگی میرعلیرضا دریابیگی از ۱ اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. سامان دارابی، محمد صدیقی مهر، لاله مرزبان، سارا مقدم و محمد نادری بازیگران نمایش «اسم» هستند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =