سرکرده بزرگ‌ترین باند آدم ربایی به جلسه محاکمه نیامد!

روزنامه جوان نوشت:سرکرده بزرگ‌ترین باند آدم ربایی که با ربودن مردان مشهور از آن‌ها اخاذی‌های کلان می‌کردند موفق شد با سپردن وثیقه ۲ میلیارد تومانی از زندان آزاد شود. متهم روز گذشته در جلسه محاکمه حاضر نشد که این موضوع خشم شاکیان را به همراه داشت.

 پرونده دستگیری اعضای باند بزرگ آدم‌ربایی اسفند سال‌۹۶ با شکایت مرد برج‌ساز در پلیس آگاهی تشکیل شد. او گفت: «در غرب تهران ساکن و مشغول کار برج‌سازی هستم. روز گذشته وقتی از خانه بیرون رفتم سه مرد جوان سد راهم شدند و خودشان را مأمور پلیس معرفی کردند. آن‌ها به بهانه اینکه حکم جلب مرا دارند با تهدید گاز اشک به زور مرا سوار ماشین کردند و به حاشیه تهران بردند.» شاکی در ادامه گفت: «سه مرد جوان در محل خلوتی کارت عابربانکم را همراه رمز گرفتند و بعد از برداشت ۱۸‌میلیون تومان پول از حسابم، ۵۰۰‌هزار تومان به من برگرداندند تا به خانه‌ام برگردم.»

با طرح این شکایت هر سه متهم شناسایی و دستگیر شدند. یکی از آن‌ها گفت: «من و دوستانم به دستور شخصی به نام پرویز مرتکب آدم‌ربایی و اخاذی شدیم. پرویز با شماره ناشناسی تماس می‌گرفت و در ازای پرداخت پول از ما درخواست آدم‌ربایی کرد. در این مدت هرگز پرویز را ندیدیم.»

با ثبت این اظهارات، تلاش برای دستگیری متهم اصلی ادامه داشت، اما با ناکامی پلیس در شناسایی وی، پرونده آدم‌ربایی و سرقت به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی همان شعبه قرار گرفت، اما با اصرار شاکی برای شناسایی پرویز، متهم اصلی پرونده برای کامل شدن تحقیقات و دستگیری وی به دادسرا فرستاده شد.

به این ترتیب تحقیقات در این زمینه از سوی کارآگاهان به جریان افتاد تا اینکه مشخص شد سرکرده باند مرد ۶۰ ساله‌ای است که در یکی از ارگان‌های مهم عضویت دارد و پنج مورد سابقه دستگیری و زندان برای جرائمی مثل جعل، کلاهبرداری، موادمخدر در پرونده‌اش دارد. همچنین مشخص شد متهم هر بار برای آدم‌ربایی تیم جدیدی تشکیل داده است.

با بدست آمدن این اطلاعات و تلاش کارآگاهان، پنج متهم دیگر شناسایی و دستگیر شدند. متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند و یکی از آن‌ها گفت: «سرکرده ما مدعی بود با شاکی اختلاف حساب ۱۰ میلیاردی دارد به همین خاطر از ما کمک خواست. از ماجرای آدم ربایی اطلاعی نداشتیم.» در حالیکه تعداد اعضای این باند به هشت‌نفر رسیده بود سرانجام سرکرده باند نیز در یک عملیات پلیسی در یکی از باغات جنوب تهران همراه با کشف چندین قبضه سلاح، نقاب و ماسک دستگیر شد.

با دستگیری متهم اصلی و کامل شدن تحقیقات، مشخص شد، آخرین طعمه این باند مدیر عامل یکی از شرکت‌های معروف به نام گلدیران بوده است که برای آزادی وی، متهمان درخواست ۱۵‌میلیون دلار و ۱۰‌میلیارد تومان پول نقد کرده بودند. 

با کامل شدن تحقیقات و دستگیری دیگر متهمان و متهم اصلی پرونده، این‌بار پرونده با صدور کیفرخواست جدید به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در حالیکه پرونده در نوبت رسیدگی قرار داشت متهم اصلی با قرار وثیقه ۲ میلیاردی آزاد شد. بعد از آزادی سرکرده باند، قضات شعبه نهم پرونده را به دلیل اینکه یک بار در شعبه دهم رسیدگی شده بود با رد صلاحیت به همان شعبه ارجاع دادند.

به این ترتیب صبح دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی شعبه دهم به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت. جلسه با حضور اعضای باند در غیاب متهم اصلی و حضور تنها یکی از شاکیان پرونده تشکیل شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه، مرد برج ساز در جایگاه قرار گرفت و در طرح شکایت خود گفت: «از اعضای باند شکایت دارم، اما حضور متهم اصلی برایم مهم است. از دادگاه محترم درخواست دارم جلسه محاکمه را با احضار او برگزار کنند.» با این درخواست جلسه به تاریخ دیگری موکول شد تا با حضور متهم اصلی روند رسیدگی به پرونده انجام شود.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    10 0
    طرف عضو يكي از ارگان هاي مهم هست. در يك جرم حدود 10 ميليون دلار درخواست كرده بوده، اونوقت با 2 ميليارد ناقابل آزاد شده؟!! اصلا هم مشكوك نيست...
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    10 0
    این وسط چند سوال پیش می اید چطور ممکنه یک فرد با این همه سابقه خلاف و ادم ربایی عضو یکی از ارگانهای مهم باشد ثانیا چرا برای چنین خلافهای سنگینی که اخرین موردش اخازی 15 میلیون یورو و 10 میلیارد تومان بوده فقط وثیقه 2 میلیاردی گذاشته شده ثالثا چرا متهم اصلی برای دادگاه احضار نشده و در اخر کدام مقام و نهاد مهم دارد از این خلافکار حمایت می کندو چرا چند سال قبل جوانی را با وجود رضایت شاکی به جرم اخازی 50000 توامن 45 روزه دستگیر واهدام کردند حالا چنین متهمی با این خلافهای سنگین راست راست دارد راه می رود و اگر تا حالا فرار نکرده باشد حتما چند از چند نفر دیگر اخازی کرده
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    14 0
    آدم ربا با وثیقه آزادمیشود جل الخالق
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    19 0
    گلی به گوشه جمال قوه قضاییه !!!!!!!!!!!!!!
  • حسن IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    12 0
    خیلی باحاله طرف درخواست 1۵‌میلیون دلار و ۱۰‌میلیارد تومان پول نقد کرده بعد با وثیقه 2 میلیاردی آزاد شده . قاضی ریاضی هم بلد نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسن IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    4 0
    خیلی باحاله طرف درخواست 1۵‌میلیون دلار و ۱۰‌میلیارد تومان پول نقد کرده بعد با وثیقه 2 میلیاردی آزاد شده . قاضی ریاضی هم بلد نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسن IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    9 0
    با این قرار پایینی که گذاشته من هم بودم نمی اومدم . !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسن IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    3 0
    خیلی باحاله طرف درخواست 1۵‌میلیون دلار و ۱۰‌میلیارد تومان پول نقد کرده بعد با وثیقه 2 میلیاردی آزاد شده . قاضی ریاضی هم بلد نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟