چرا سهمیه بنزین به طور خودکار کم می‌شود؟

از زمان افزایش نرخ بنزین از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان برای هر فرد ۶۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است اما به گفته بسیاری از شهروندان بخشی از سهمیه آنها در پایان ماه بدون مصرف می‌سوزد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از آبان ماه امسال با افزایش نرخ بنزین سوخت گیری با کارت سوخت اجباری شده است اما به گفته شهروندان با هر بار سوخت گیری ۲ تا ۴ لیتر از سهمیه بنزین آن ها کم می شود.شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی بارها در خصوص شیوه صحیح سوختگیری اطلاعیه های متعددی صادر کرده است. با این حال هنوز یکی از مهمتری گلایه شهروندان در جایگاه های سوختگیری ، از بین رفتن سهمیه هایشان است. 

یکی از شهروندان به خبرآنلاین گفت: در آخر هر ماه نزدیک به ۲۰ لیتر از سهمیه بنزین من کم می شود بدون اینکه استفاده کرده باشم.

خیلی از شهروندان گمان می کنند که جایگاه داران مقصر اصلی کم شدن سهمیه بنزین آن ها هستند در صورتی که پیگیری های نشان می دهد عدم رعایت قواعد سوختگیری سبب کاهش سهمیه ها می شود. 

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به هنگام سوختگیری خودرو نیازی به انجام محاسبات عددی نیست و براساس گنجایش باک خودرو و میزان سوخت مورد نیاز تا سقف ۶۰ لیتر سوختگیری انجام پذیر است. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این اطلاعیه درخصوص نحوه صحیح سوختگیری با کارت سوخت شخصی توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات به این شرح است:
۱- کارت سوخت شخصی خود را داخل کارتخوان قرار دهید.
۲- رمز چهار رقمی آنرا وارد کنید.
۳- نازل را برداشته و به میزان مورد نیاز سوختگیری را آغاز کنید.
۴- بعد از اتمام سوختگیری نازل را به درستی سر جای خود قرار دهید.
۵- پس از مشاهده پیام ((کارت خود را بردارید)) کارت سوخت خود را از کارتخوان خارج نمایید.

در این اطلاعیه تاکید شده است در صورت رعایت موارد بالا هیچ عددی از سهمیه کارت سوخت شما کسر نخواهد شد و در صورت خارج کردن کارت از کارتخوان قبل از قراردادن نازل در جای خود مجددا کارت را وارد کارتخوان نموده و نازل را به درستی در جای خود قرار داده و پس از مشاهده پیام «کارت خودرا بردارید» کارت سوخت را بردارید.دوباره به همه دارندگان کارت سوخت شخصی تاکید می‌شود درصورت رعایت موارد فوق نیاز به هیچ اقدام خاصی نمی‌باشد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =