رسانه ها ابزاری موثر در راستای تحقق چشم انداز استان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه رسانه ها ابزاری قوی در راستای تحقق چشم اندازهای استان هستند، گفت: رسانه های در این مقطع زمانی نقش موثری در گسترش فعالیت های فرهنگی دارند و در حوزه کتاب و کتابخوانی نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد، مجید جوادیان زاده در آیین اختتامیه جشنواره فصلی رسانه های استان با بیان اینکه ۱۹۳ رسانه مکتوب و مجازی در استان یزد فعالیت دارند، اظهار کرد: برگزاری اختتامیه جشنواره فصلی رسانه های استان یزد در نمایشگاه بزرگ کتاب پیوندی دوباره بین رسانه ها و کتاب است.
وی با بیان اینکه یزد مدعی کسب پایتختی کتاب جهان  است، تاکید کرد: رسانه ها ابزاری قوی برای خدمت به چشم انداز استان هستند و یکی از انها کسب برند پایتختی کتاب جهان است.
این مقام مسئول در حوزه فرهنگ و هنر با بیان این‌که یزد ادعا دارد که می‌تواند با ایجاد یک سری زیرساخت‌ها عناوین پایتختی کتاب ایران و جهان را کسب کند، افزود: رسانه‌ها باید به عنوان ابزاری قوی و فراگیر در خدمت این چشم‌انداز استان باشند.
جوادیان زاده تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های استان برای پایتختی کتاب یزد، انتظار داریم اصحاب رسانه با همراهی مستمر نسبت به اولویت استان حساس بوده و تا حصول نتیجه نهایی ما را همراهی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از جمله ظرفیت های رسانه های استان در حوزه کتاب و کتابخوانی را ایجاد زمینه مناسب برای معرفی تولیدات فرهنگی عنوان کرد و افزود: معرفی تازه های نشر و نویسندگان بخشی از فعالیت هایی است که رسانه می توانند نقش بسزایی در آن داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره جایزه ای تحت عنوان اخلاق رسانه ای به رقابت گذاشته شد، گفت: همه تلاش خود را برای ارتقا کمی و کیفی رسانه های استان به کار خواهیم بست.
وی در پایان با بیان این‌که‌ اخلاق مندی درونی باید در رسانه‌ها تقویت شود، گفت:رسانه‌ها باید هرجایی که لازم است یک سری محدودیت‌ها را بر خود اعمال کرده و اگر لازم نبود با جدیت مسائل را دنبال کند.
گفتنی است اولین جشنواره فصلی رسانه های استان یزد با همت خانه مطبوعات و رسانه های استان یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و گروه پیشگامان برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =