۱۵ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
پرداخت عیدی بازنشستگان آغاز شد

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه هیئت دولت از پرداخت عیدی بازنشستگان از هفته گذشته خبر داد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیأت نمایندگان در جمع خبرنگاران در رابطه با پرداخت عیدی کارگران گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی از هفته گذشته آغاز شده است و ان‌شاءالله با پیگیری‌های انجام‌شده در کمیته مزد و تصویب در شورای عالی کار نرخ دستمزد کارگران در سال آینده تعیین خواهد شد و نتایج آن به فوریت اعلام می‌شود.

وی در ادامه در مورد اصلاح ساختاری تأمین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به بازار کار در جهان و تحولاتی که در نوع فعالیت‌های تولیدی، نظام کارگری و کارفرمایی ایجاد شده و همچنین به وجود آمدن استارت‌آپ‌ها و به وجود آمدن تحولات در نظام فعالیت‌های خدمات کشور از طریق اپلیکیشن‌ها نیازمند آن هستیم تا در قوانین حاکم در بازار کار یعنی قوانین تأمین اجتماعی و قانون کار به صورت روزآمد اصلاحاتی را اعمال کنیم که این اصلاحات در دو بخش خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یک بخش از این اصلاحات،‌اصلاحات اساسی و کلان است که برای آن یک کارگروه تعیین شده تا با فرصت بیشتری به فعالیت پژوهشی در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون بپردازد تا به هدف مدنظر نزدیک شود.

شریعتمداری اظهار داشت: در مورد مقررات حاکم نیز یک سری اصلاحات فوری‌تر لازم است که برای آن هم کمیته دائمی تشکیل شده تا در تأمین اجتماعی و وزارت کار بررسی‌های لازم در مورد آن انجام شود و به مسائل مربوط به مقررات کار، سختی کار و مشکلات مربوط به هیأت‌های حل اختلاف و هیأت‌های تشخیص و هیأت‌های بدوی رسیدگی شود.

وی در آخر افزود: در سازمان تأمین اجتماعی هم به مسائل مربوط به نظام پرداخت‌گری بیمه، بیمه‌گذاری و بیمه مشاغل پرداخته می‌شود.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =