جزییات فروش اقساطی ۲۴۰ هزار مسکن مهر در کشور

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه آخرین روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکونی مهر را در کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ محمود محمودزاده، گفت: هم‌اکنون ۲۴۰ هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی مهر وجود دارد که فروش اقساطی نشده‌اند و باید این واحدها طبق زمانبندی، فروش اقساطی شوند.
وی ضمن تاکید بر گرفتن تصمیمات جامع و کارشناسی با حضور مسئولان استانی، بانک‌مسکن، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت شهرهای‌جدید و مدیریت مسکن مهر، افزود: در این جلسات، تلاش شد تا با همفکری همه دست‌اندرکاران، مسائل تک به تک طرح ها، بررسی و راهکارهای جامع اندیشیده شود که تمامی تفاهمات در صورتجلسات درج شده است.
محمودزاده با تاکید بر همکاری استان‌ها در اجرای مفاد صورتجلسات در تکمیل واحدهای مسکونی مهر، مطابق زمانبندی، گفت: واحدهای باقیمانده مسکن مهر شامل طرح‌هایی است که یا بدون متقاضی هستند یا دیر آغاز به کار کرده، یا مشکلات حقوقی دارند و یا با اعلام بانک مسکن به عنوان طرح خود مالک تسهیلات دریافت کرده و از فهرست واحدهای مسکونی مهر، خارج شده‌اند.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون، ۲۱ هزار و ۹۶۱ واحد مسکونی مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد. همچنین، ۱۱ هزار و ۴۵۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.
به گفته وی، واحدهای مسکونی مهری که دیر آغاز به کار کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی پایینی دارند حداکثر تا نیمه سال آینده باید تکمیل و تحویل متقاضیان شوند.
محمودزاده با یادآوری این مطلب که واحدمسکونی مهری که توسط بانک مسکن به عنوان خود مالک معرفی شدند از تعداد باقیمانده واحدهای مسکونی مهر خارج شده‌اند، افزود: در حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مهر وجود دارد که عملیات فیزیکی ساختمان‌های آن‌ها به اتمام رسیده، اما به دلیل آنکه خدمات عمومی آن‌ها از جمله انشعابات و ... باقیمانده است هنوز تحویل متقاضیان نشده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی را وظیفه سایر دستگاه‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم این بخش نیز به زودی توسط سایر دستگاه‌ها تکمیل شود.
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا باقیمانده واحدهای مسکونی مهر هرچه سریعتر با همکاری نیروهای استانی و ستادی تکمیل و تحویل مردم شود و پرونده مسکن مهر بسته شود.
۲۲۳۲۲۹
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =