۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
اطمینان در سفر با بیمه مسافرتی

وقتی تصمیم می گیریم که به خارج از کشور مسافرت کنیم، فارغ از اینکه سفر ما دانشجویی، تفریحی، کاری و یا دیدار اعضای خانواده باشد، یکی از بزرگترین دغدغه ها در سفر این است که چقدر باید هزینه کنیم؟

هزینه های سفر از زمان گرفت ویزا و رزرو تور و بلیط هواپیما و هتل، شروع می شود و هر چه بیشتر سفر خود را بررسی می کنیم هزینه های جدیدی هم پدیدار می شوند. اینکه چقدر باید بابت حمل و نقل و تاکسی بپردازیم، یا هزینه های خوراک چقدر است و همینطور هزینه هایی که برای تفریح باید پرداخت که این هزینه ها از بلیط موزه ها و اماکن تفریحی شروع می شوند و در ادامه به بازی ها یا تفریحات مختلف می رسند.

اما یکی از نگرانی های ما در مسافرت این است که اگر خدای نکرده اتفاقی در سفر افتاد یا به بیماری مبتلا شدیم، هزینه های درمان را چطور پرداخت خواهیم کرد؟ وقتی اوضاع نگران کننده تر می شود که بدانیم هزینه های درمان در کشورهای دیگر به دلیل تفاوت نرخ ارز بسیار بسیار بالاتر از آن چیزی هست که بتوانیم فکرش را بکنیم.

حال راهکار چیست؟

دو راه حل وجود دارد. یا باید مبلغی ارزی را به صورت نقد برای مشکلات ناشی از درمان با یا خطرات غیرمنتظره با خود به همراه ببریم، که واقعاً برای ما هزینه بر خواهد بود و ریسک سرقت و همینطور نرخ تسعیر ارز را به همراه خواهد داشت.

راهکار دوم این است که از بیمه مسافرتی استفاده کنیم. بیمه مسافرتی با حق بیمه بسیار ناچیز همه نگرانی های ما را در مورد این اتفاقات پیش بینی نشده برطرف خواهد کرد. در صورتی که در سفر دچار بیماری یا حادثه شویم، هزینه های درمانی را پرداخت می کند. اگر چمدان ما دیرتر از خودمان به مقصد رسید یا اصلاً چمدان گم شد، مبلغی کمک هزینه به ما پرداخت خواهد کرد. اگر در طول سفر به دلیل عدم شناخت از قوانین کشور مقصد، دچار مشکلات حقوقی شویم، کمک هزینه دریافت خواهیم کرد. تماس های ضروری برای ما برقرار خواهند کرد اگر دچار اتفاقات غیرمنتظره شویم. و حتی در صورت طولانی شدن روند درمان، هزینه یک نفر همراه را به آن کشور از ایران پرداخت می کند تا بیمار تنها نباشد. جالب تر از همه این است که همه این خدمات را در همان کشور مقصد دریافت خواهید نمود و پرداخت خسارت در مقصد انجام خواهد شد. بنابراین نیازی به همراه بردن مبلغ ارزی زیاد بابت نگرانی های ناشی از خطرات قریب الوقوع در حین سفر نیست.

همچنین بیمه سامان اعلام کرده است که با توجه به شیوع بیماری کرونا و نگرانی های مسافران، بدون پرداخت هزینه اضافی، در بیمه مسافرتی سامان هزینه های ناشی از بیماری کرونا پوشش داده شده است.

حق بیمه مربوط به بیمه مسافرتی با توجه به سن شخص، مدت مسافرت و کشور مقصد تعیین شده است و پوشش های متنوعی هست که در صورت تمایل می توانید به پورتال خرید آنلاین بیمه مسافرتی مراجعه نمایید و ضمن کسب اطلاع از این طرح ها، در صورت تمایل اقدام به خرید بیمه سفر نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =