۱۲ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کیش، زیباترین پیوند دریا و خشکی در ایران

در میان تمام جزایر جهان که از نعمت آب و آبادانی بهره‌مند هستند، کیش جزء دردانه ترین این جزایر است. بسیار شده که نام جزایری مانند قناری و کارائیب به گوش تان خورده و از زیبایی ها و تفریحات بسیار آن تعریف های بسیاری شنیده اید. اما زمانی که نام کیش، مروارید خلیج فارس را می شنوید، دیگر نمی توان از جزایر قناری و امثال آن نام برد. دلیل این تفاوت آن است که بسیاری از شاخصه ها و جاذبه های این نوع جزایر، رابطه مستقیم شان با دست ساز بودن شان و دخالت انسان است اما کیش از این قاعده مستثنی است. با هم سری به این جزیره می زنیم تا از زیبایی های بی شمار آن دیدن کنیم.

جزیره کیش، سرزمین خورشید

به جزیره آفتاب نشین کیش خوش آمدید! جزیره ای که تمام زیبایی های ممکن را در قلب خود نهفته است. انگار همه چیز زیر سر خورشید است؛ از صخره های میلیون ساله این جزیره که به لطف خورشید، کیمیا شده و به رنگ طلایی درآمده تا زیست بوم منحصر به فرد آن، که توانسته با مدد خورشید، کمیاب ترین گیاهان مغذی را برای آبزیان خلیج نیلگون فارس فراهم کند.

شن های سفید، دلفین هایی که مانند اهالی این جزیره خون گرم هستند و تا صدها متر شما و قایق تفریحی تان را همراهی می کنند، اهالی مهربان و مهمان دوست این جزیره، سواحلی که هیچ وقت از تب و تاب نمی افتند، همگی شاخصه های منحصر به فرد کیش هستند که انتظار مسافران و گردشگران را در هر فصلی از سال می کشند.

تور کیش از بهترین فرصت هایی است که هر کسی می تواند با همراه شدن با آن، از تمام این تجربه ها نهایت لذت را ببرد. از سال 1970 میلادی، یعنی از 40 سال پیش، این جزیره در میان بسیاری از، نه تنها ایرانیان بلکه خارجی هایی که فقط برای یک بار پا به این جزیره گذاشته اند، جز بهترین و به یاد ماندنی ترین جزایر دنیا به شمار آمده است.

هتل های کیش و هتل آپارتمان های شیک و منظم و اقامتگاه های بوم گردی زیبای این جزیره از نشانه های میهمان نوازی کیش هستند و این اطمینان را به تمام مسافران می دهد که نه تنها جایی برای اقامت دارند بلکه مسافران و گردشگران این جزیره از چنان جایگاه و ارزشی برخوردارند که بهترین ها و با کیفیت ترین ها در اختیار ایشان قرار می گیرد. لباس غواصی را بر تن کنید و تنی به آب خلیج نیلگون فارس بزنید و کمی از دنیای رنگارنگ و ژرف آن دیدن کنید؛ جدا از این که در این سفر دریایی شگفت انگیز در حیرت خواهید ماند، گیاهانی صخره ای را می بینید که در نگاه اول با خود می گوید که این گیاهان نیز مانند دیگر گیاهان اما قدری زیبا تر است.

اشتباه نکنید! بسیاری از گیاهانی که زیر آب های نیلگون خلیج فارس زندگی می کنند و شبیه به صخره هایی به رنگ سبز هستند، قابلیت رشد در تمام ابعاد شان دارند و حیرت انگیز است که در هر چرخه 24 ساعته، به میزان قطر آن ها اضافه می شود! درست است! چنین طبیعتی، آن هم در زیر میلیون ها لیتر آب، شگفت انگیز است. کیش، همچنین، جز مناطق آزاد تجاری نیز محسوب می شود؛ آزادی تجاری در این جزیره باعث شده تا بسیاری از مسافرانی که به این جزیره می آیند، تجربه اتومبیل رانی با گران ترین و بروز ترین اتومبیل های جهان را داشته باشند.

البته جدا از بعد تفریح، جزیره کیش، یکی از بهترین فرصت ها برای تجّاری به حساب می آید که می خواهند با فضایی باز و امکان فرصت زایی در تجارت، بیش ترین بازخورد سود را از آن خود کنند. بسیاری معتقدند که کیش یک شمای کلی از ایران و آب و هوای متفاوت آن در هر منطقه است. در هر فصلی از 4 فصل سال که به کیش سفر کنید، می توانید از دیدن چشم اندازهایی منحصر به فرد لذت ببرید و طیف وسیعی از انواع آب و هوا را تجربه کنید.

پارک دلفین ها در کیش         

یکی از محبوب ترین آبزیان جهان دلفین ها هستند. این موجود دوست داشتنی از هزاران سال پیش، کیش را به عنوان یکی از زیستگاه های خود انتخاب کرده است. دلفین ها جز دسته جانورانی به شمار می آیند که از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار هستند.

در حال حاضر، در جزیره کیش، پارکی از استخرها و آکواریوم هایی وجود دارد که پر از همین دلفین ها هستند و مربیان مجربی که از کشورهای توسعه یافته برای آموزش این دلفین ها آموزش دیده اند، در این پارک به تربیت این دلفین ها می پردازند. اگر برای گذراندن یک روز شاد در جزیره کیش از هتل خارج می شوید، حتما سری به این پارک بزنید و از نمایش های حیرت انگیز آن لذت ببرید. پارک دلفین ها در کیش یکی از جذاب ترین جاذبه های تفریحی کیش است که همه روزه برای مسافران جزیره، برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است.

شهر حریره در کیش    

شهر حریره یکی از دیدنی ترین اماکن باستانی در کیش است و برای هر کسی که به این جزیره آمده، خاطره ای جذاب و به یاد ماندنی بوده است. این شهر باستانی از یک زیرساخت تمام عیار برخوردار است و با طرح شهرهای حلقوی و سازمان یافته ساخته شده است. اگر برای گشت و گذار، پا به این شهر بگذارید، متوجه می شوید که تمام خانه های این شهر در حالی که از یکدیگر جدا هستند، به نحوی، با گذرگاهی، به یکدیگر متصل شده اند.

وجود این اتصال ها بی دلیل نیستند؛ در زمانی که دشمن به این شهر حمله می کرده، با فرار اهالی خانه های اول به خانه های قبلی، زمان برای غلبه بر دشمن بیش تر نصیب ساکنان حریره می شده است و آن ها می توانستند با دفاعی استراتژیکی در مرکز شهر، دشمن را از پا در بیاورند! این معماری شهری شاید در نگاه اول آن چنان که باید به چشم نیاید اما بعد از کمی فکر کردن، متوجه می شوید که در حین سادگی، حریره از ساختاری تدافعی و متحد برخوردار است و می توانسته به شهروندان خود حس امنیت بدهد. دیدار با این شهر ساحلی شگفت انگیز را نمی توان در سفر با تور کیش از دست داد.

رزرو بلیط هواپیما کیش و همراهی با تور این جزیره زیبا، شانس بازدید از تمام شگفتی های مروارید خلیج فارس را نصیب تان خواهد کرد.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =