تماشای آنلاین مستند «بزم رزم» در فیلم گردی

این مستند به مبحث تاریخ موسیقی ایران در برهه ای از زمان پرداخته که سال‌ها از آن غفلت شده است. مستند بزم رزم نگاهی به کارنامه ی موسیقی در روزگارِ جنگ (۱۳۶۷-۱۳۵۷) انداخته است.

مستند«بزم رزم» شرح احوالات موسیقی وطنی است. موسیقی‌ای که در طول یک دهه ( ۶۷-۵۷) تحولات اساسی را پشت سر گذاشته و قصه‌ای شنیدنی دارد. سید وحید حسینی در ساختن مستند بزم رزم در بیان روایت خود بسیار ساده عمل کرده است و مانند یک شاهد و قصه گو ظاهر شده و آگاهانه براساس یک طرح و فیلمنامه جامع و با استفاده از تصاویر آرشیوی ناب و یا کمتر دیده شده، آنچه که در نظر دارد را بر پرده نقره‌ای آورده است .این مستند از نوع مستند موسیقی به شکلی شایسته از سرنوشت مردم و سرزمین ایران روایت ارائه می کند،مردمی که نمی‌دانند قرار است چه روزگاری را در روزهای پس از انقلاب آغاز کنند.

در خلاصه این مستند آمده است:

با وقوع انقلاب شرایط بر موسیقیدانان سخت شد، موسیقیدانانی که خود همراه با انقلاب بودند، با این همه این قهرمانان جنگیدند و در نهایت توانستند بر ناملایمات و تندروی‌های دهه اول انقلاب پیروز شوند و موسیقی اصیل و فاخری را برای ما حفظ کنند.

در مستند «بزم رزم» با حدود ۲۰ چهره موسیقی همچون حسین علیزاده، مجید درخشانی، بیژن کامکار، کامبیز روشن روان، حسام الدین سراج، علی اکبر شکارچی و ... گفتگو شده است. این مصاحبه ها منبع ارزشمندی از بیان و دیدگاه های این هنرمندان به حساب می آید.

عوامل فیلم مستند «بزم رزم» عبارتند از پژوهشگر و کارگردان: سید وحید حسینی، تدوین: محدثه گلچین عارفی، مدیر تصویربرداری: سید وحید حسینی، تصویربردار: امیر مهریزدان، نویسنده: سید وحید حسینی و محدثه گلچین عارفی، صداگذار: آرش قاسمی، گوینده: صابر ابر، مدیر تولید: مینا مدرسی، مشاور کارگردان: سید علی مصطفوی، مشاور پژوهش و آرشیو: اسماعیل جعفری جمنانی و مجید جعفری لاهیجانی، دستیار کارگردان: محمد صادق گلچین عارفی، گرافیک: مهدی دوایی، اصلاح رنگ: جمشید وفایی، عکس: نغمه تهرانی، مجری طرح: سید وحید حسینی، تهیه کننده: مهدی همایونفر و سید وحید حسینی، تهیه شده در: موسسه روایت فتح.

سایت تماشای آنلاین فیلم و سریال فیلم گردی با در اختیار گذاشتن اشتراک رایگان پس از ثبت نام، کاربران را دعوت می‌کند مستند بزم رزم را مشاهده کنند.

علاقه مندان با عضویت رایگان در فیلم گردی تا 10 روز، به صورت قانونی و رایگان به آرشیو بهترین فیلم های ایرانی و خارجی دسترسی خواهند داشت.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =