روحیات مشترک حاج قاسم سلیمانی و حاج عماد مغنیه از زبان عضو ارشد حزب الله

حوزه نیوز نوشت: شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در گفتگو با شبکه المنار به تشریح رابطه میان حاج قاسم سلیمانی و حاج عماد مغنیه پرداخت و برخی ویژگی های این دو فرمانده شهید مقاومت را بیان کرد.

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در گفتگو با شبکه المنار به تشریح رابطه میان حاج قاسم سلیمانی و حاج عماد مغنیه پرداخت و برخی ویژگی های این دو فرمانده شهید مقاومت را بیان کرد.

شیخ نبیل قاووق در توصیف رابطه سردار سلیمانی و شهید عماد مغنیه گفت: سخن گفتن از این دو شهید گویی سخن گفتن از یک نفر است. اگر از حاج قاسم درباره حاج عما می‌پرسیدیم می گفت او برادرم و رفیق و جان من است و اگر از حاج عماد درباره حاج قاسم می پرسیدیم نیز می‌گفت: او برادر و مونس جانم است و رابطه اعتماد متقابلی میان این دو وجود داشت.

وی افزود: به یاد دارم روزی گروهی از حزب الله به دیدار حاج قاسم در تهران رفتند و برخی نیازمندی های مختلف حزب الله را ارائه کردند و حاج قاسم از آنها می پرسد نظر حاج عماد چه بود؟ گفتند موافق بود و او نیز به سرعت موافقت کرد، چون او به حاج عماد و فرماندهی او به عنوان یک فرمانده استراتژیک اعتماد داشت و از این رو بود که شهادت حاج عماد مغنیه به ویژه مکان و زمان شهادت او بار سنگینی بر دوش حاج قاسم شد و آرزو می کرد کاش آن خودرو بمب گذاری شده در کنار او منفجر می شد، اما حاج عماد زنده می ماند و اگر هم اراده خدای سبحان بر شهادت حاج عماد تعلق گرفته آرزو داشت کاش با او شهید می شد و این جدایی اتفاق نمی افتاد و حاج عماد همیشه در یاد و خاطر حاج قاسم زنده و حاضر بود.

شیخ قاووق ادامه داد: حاج قاسم فرمانده دور از میدان نبود بلکه همیشه از قلب میدان فرماندهی می کرد و همان گونه که در زمان جنگ تحمیلی ایران در عملیات ها و میدان جنگ حضور داشت، در لبنان نیز در عملیات ها علیه رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان حضور یافت و حاج عماد نیز همین گونه بود و من به یاد دارم هنگامی که حاج عماد فرماندهی نظامی را چند روز قبل از عملیات آزادسازی لبنان بر عهده گرفت، در میدان حضور یافت و اصرار داشت خودش عملیات شناسایی و رصد دشمن را انجام دهد و این گونه بود که دشمن اسرائیلی و آمریکایی از حاج عماد هراس داشت.

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: از سوی دیگر حاج عماد در میان مردم و مجاهدان بسیار با جذبه بود و حاج قاسم نیز همین گونه بود و تمام برادران در او تواضع را می دیدند و حاج قاسم و حاج عماد هیچ ادعایی نداشتند و ویژگی آنها این بود که به سخن دیگران گوش می کردند و من شاهد بودم در دیداری میان حاج قاسم و فرماندهان نیروی قدس، ایشان از اولین نفر پرسید نظر شما چیست و از نفر دوم و از همه نظر پرسید و حاج عماد نیز همین ویژگی را داشت و نظر برادران را می پرسید و گوش می داد و مشورت می کرد و این از ویژگی های بارز این دو فرمانده بود.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =