شما نظر دادید/ از ورود به ورزشگاه تا توانمندسازی؛ مهمترین مسائل زنان امروز ایران

خبرآنلاین به مناسبت روز زن و تولد حضرت فاطمه (س)، یک نظرسنجی منتشر کرد که کاربران نظرات مختلفی در این زمینه داشتند.

به گزارش خبرآنلاین،  به مناسبت روز زن، از مخاطبان خود پرسیدیم که سیر تحولات حضور زنان در جامعه را چگونه بررسی می‌کنید،‌ آیا پیشرفت زنان ایرانی را چشمگیر می‌دانید؟ مهم‌ترین مشکلات و مسائل زنان امروز ایران از نگاه شما چیست؟

از نگاه یکی از مخاطبان، «اکثریت زنان امروزی در ایران، وقتی بحث آزادی های اجتماعی و کار و تحصیل و حجاب و موتور سواری و ورزشگاه رفتن و... مطرح میشود غربی میشوند و اندازه زن غربی آزادی میخواهند. وقتی صحبت مهریه و نفقه گرفتن و تامین مسکن و بچه داری و .... میشود کاملا مسلمان و سنتی و شرقی میشوند. وقتی صحبت حق سر کار رفتن میشود کاملا غربی میخواهند باشند. نمیشود که هم خر را خواست و هم خرما را. هم امتیازات زن غربی را میخواهند داشته باشند هم امتیازات زن سنتی ایرانی را. همزمان نه مسئولیتهای زن غربی را میخواهند داشته باشند نه وظایف و مسئولیت زن ایرانی را!! البته هستند اقلیتی که اینطوری نیستند.»

یکی دیگر از کاربران از خبرآنلاین خواست که یک نظرخواهی درباره مشکلات مردان هم بگذارند. کابر دیگری هم نوشت: «به نظرم بزرگ‌ترین مشکل امروز زنان ایرانی خودشان هستند که همیشه منتظر حل مسائل خود از سوی دیگرانند و هیچ موقع حرکتی جدی برای رفع امور ندارند و یا نگاهی به اسمان دارند که معجزه‌ای بشود یا از انرژی مثبت خود برای یارگیری در مدیریت کشور خوب استفاده نمی‌کنند.» کاربر دیگری هم در این زمینه نوشت: «فقط خانم‌ها مهم هستند. این‌ همه مرد که نان‌آور خانه هستند و با وجود تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند و مجرد، اصلا مهم نیستند. فقط و فقط خانم‌ها مهم هستند. درود بر فمینیسم!»

همچنین کاربر دیگری نوشت: «ختنه زنان اگر مهمترین مسئله امروز نباشد، بدون شک دردناک‌ترین و غم انگیزترین است. آدم باورش نمیشود که در قرن فعلی تا این حد از جهالت میتواند وجود داشته باشد.»

مریم مساله ورود زنان به ورزشگاه را از موضوعات مهم برای زنان دانسته و نوشته است: «دوچرخه سواری و حضور در ورزشگاه‌ها حداقل حقوق ما زنان است با مخالفت با این کار امروز دختران ما بسیار افسرده‌اند و به داروهای ضد افسرگی یا سیگار پناه آورده‌اند. خودم در بیمارستان کار میکنم و هر روز دخترانی که اقدام به خود کشی کرده اند را پذیرش میکند.» ولی محمد نظری مخالف داشت و در جواب به او گفته: «به نظر شما موتور سواری و استادیوم رفتن دغدغه زن در جامعه ماست؟»

یک کاربر دیگر در خصوص فقدان امنیت اخلاقی در جامعه این طور نوشت:‌ «مهمترین مشکلات زنان امروز ایرانی از گذشته تا به حال عدم خودباوری جهت مشارکت در فعالیت های گوناگون اجتماعی و فقدان امنیت اخلاقی در جامعه است که اجازه ظهور و بروز بیشتر استعدادهای نهفته آنان در فعالیت های مختلف اجتماعی علاوه بر فعالیتهای خانوادگی را از آنان گرفته است.»

 کاربر دیگری هم نوشت: «واقعا مطالعه دیدگاه ها ناراحت کننده است چرا این همه زنانی که به بهترین شکل درس می خوانند، کار می کنند، کل درآمد خود را برای خانواده خرج می کنند، هم زمان مادر هستند و همه وظایف خانه را به تنهایی به دوش می کشند دیده نمی شوند. اگر در غرب کارهای سخت را زنان انجام می دهند وظایف منزل نیز بین هر دو زوج مشترک است و کل بار خانه بر روی دوش زن نیست. زنانی ایرانی از ساده ترین حق خود که حق تصمیم برای بدن خود هست، محروم هستند حق‌های ساده ای مثل دوچرخه سواری و رفتن به ورزشگاه را ندارند حق طلاق، حضانت فرزند، خروج از کشور را ندارند، حق قاضی شدن را ندارند وزیر و رییس جمهور نمی شوند برای شروع زندگی یا خاتمه آن نمی توانند تصمیم بگیرند انگاه باید چنین کامنت‌های سبکی نوشته شود.»
 

۲۳۵۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =