رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی در ایلام

رییس کل دادگستری استان ایلام پیشگیری از جرایم انتخاباتی را از اولویت دستگاه قضا دانست و گفت: تخلفات انتخاباتی سریع و قاطعانه رسیدگی می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، علی دهقانی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان ایلام اظهار داشت: هدف از تشکیل این ستاد برگزاری انتخابات سالم، قانونمند با محوریت شرکت حداکثری مردم است و در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرائم انتخاباتی تاکید می‌کند.
وی افزود: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده که هدف از برگزاری این ستادها توجیه کردن مجریان، نامزدها و ستادهای انتخاباتی است و اطلاع رسانی و توجیه قوانین جنبه پیشگیرانه خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: اقدام و تصمیم‌های این ستاد تضمین کننده صحت و سلامت برگزاری انتخابات است و با تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها زمینه انتخاباتی امن، سالم و پرشور با همکاری ستادهای تبلیغاتی کاندیداها فراهم خواهیم کرد.
دهقانی یادآور شد: رویکرد ما پیشگیرانه است ولی در راستای برخورد فوری با جرایم و تخلفات انتخاباتی، کلیه قضات شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، دادستان ها و روسای دادگستری های حوزه های قضایی استان باید در روز اخذ رای تا پایان مهلت رای گیری در محل کار خود حضور داشته باشند.
وی گفت: در حوزه های انتخابیه ای که حساسیت خاصی وجود دارد باید با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و اتخاذ تدابیر لازم در روز اخذ رای، امنیت انتخابات به طور کامل تامین شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =