هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ایلام پایان یافت

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به پایان آموزش های هشتمین دوره طرح ملی دادرس گفت: حدود چهار هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز این استان آموزش های این طرح را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، علی اصغر علی اکبری در گفت و گویی با اشاره به اجرای موفق هشتمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس سراسر استان، افزود: حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل های دانش آموزی و افزایش دوستی ها میان دانش آموزان است که در ۹۱ کانون دانش آموزی در سراسر استان به چهار هزار و ۶۰۰ دانش آموز ( ۲ هزار و ۵۳ نفر دانش آموز پسر و ۲ هزار و ۵۴۴ نفر دانش آموز دختر) طبق سرفصل کتاب آموزش دیدند.
وی ادامه داد: طرح ملی دادرس با هدف گسترش آگاهی عمومی، چگونگی مقابله با حوادث و بلایا، تشکیل تیم های مدیریت بحران آموزش دیده تحت عنوان تیم دادرس در مدارس و امدادرسانی در مواقع اضطراری اجرا می شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام گفت: هشتمین مرحله این طرح از مهر سال ۹۸ در سطح شعب با ۹۱ کانون دانش آموزی در مدارس که شامل (۴۱ کانون دانش آموزی پسر و ۵۰ کانون دانش آموزی دختر) اجرا شد.
علی اکبری اظهار کرد: طرح دادرس از زمان اجرا در هشت سال پیش تاکنون هر سال پیشرفت های مطلوبی در جهت افزایش معلومات دانش آموزان در سطح امدادی داشته و توانسته از حوادث احتمالی جلوگیری کند.
وی بیان کرد: مدرسه محیطی امن و سالم می باشد که پدران و مادران با خیالی آسوده فرزندان خود را به این محیط می سپارند و ما نیز در کنار آنان بعنوان افرادی که محیط مدرسه را از لحاظ ارتقای آموزش های امدادی ایمن تر می کنیم همکاری داریم.
وی تاکید کرد: این آموزش ها شامل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ایلام ادامه داد: در طرح دادرس پس از دریافت آموزش های امدادی، دانش آموزان در قالب تیم های آماده آموزش می دهند و دانش آموزان دانش نظری و مهارت های علمی امداد و نجات را برای رویارویی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از طریق مربیان خود فرا گرفته و در مراحل بعد در المپیاد آماده شهرستانی، استانی و کشوری برای مواجهه با روزهای سخت به لحاظ میزان آمادگی موردارزیابی قرار می گیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =