تصویب سند ارتقاءجایگاه زنان نقش موثری در استحکام خانواده خواهد داشت

استاندارچهارمحال و بختیاری گفت: تصویب و اجرای طرح ملی سند ارتقای زنان و خانواده نقش بی بدلیل و موثری در استحکام کانون گرم خانواده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری ،اقبال عباسی  در کارگروه  اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده  چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : با تدبیر دولت دوازدهم این طرح ملی در حال ساماندهی و عملیاتی شدن است  و در سطح کشور در دستور کار قرارگرفته است .

به گفته وی ، تصویب سند ارتقای زنان گامی به سمت انسجام بخشی بیشتر به  کانون خانواده  است و با بررسی های انجام شده تا کنون در بحث زنان و خانواده سلیقه‌ای و غیر کارشناسانه عمل شده است .

استاندار چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به حساسیت تصویب این طرح ملی واجتماعی تصریح کرد: در جمع آوری داده ها باید جامعیت و کلیت آمار در اولویت قرار بگیرد و این نیازمند آن  است حوزه های اداری و علمی و دانشگاهی در کنار هم مشارکت و تامل داشته باشند.

عباسی  اضافه کرد: تصویب طرح ملی ارتقا زنان و خانواده باید با مشارکت کارگروه های اجتماعی و فرهنگی و به خصوص آموزش و پرورش به بهترین شکل طرحی و تدوین شود.

وی ، آشنایی با سبک زندگی مردم این استان را از دیگر پیش فرض های لازم برای پرداختن به این سند دانست و ارتباط مستمر با انجمن اولیا و مربیان در حوزه آموزش و پرورش را از نکات کلیدی و اساسی عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:  بحث شاخص‌های عدالت جنسیتی از ابتدای دولت مورد توجه و دغدغه بوده  براساس تکالیف قانونی و براساس سیاست‌های ابلاغی ، شاخص‌هایی را تحت عنوان عدالت جنستی در  ستاد ملی زن و خانواده در دستگاه‌های دولتی تدوین شده است.

عباسی ،  آموزش،  مشارکت های اجتماعی ، بهداشت، اشتغال، ورزش امنیت، را از جمله شاخص‌های در نظر گرفته شده ذکر کرد و  و تاکید کرد: سیاست گذاری و اهداف در طرح ملی سند ارتقاء زنان و خانواده تعیین و مشخص شده است.

وی از اعضای کارگروه تخصصی اموراجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده  این استان خواشت تا با بررسی کارشناسی بهتر این طرح ملی را در استان  تصویب و عملیاتی کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =