عربستان خواستار مذاکره با ایران بود اما یک کشور مانع شد

فارس نوشت: منابع فرانسوی به نقل از مقامات سعودی اعلام کردند، پس از آنکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سپتامبر ۲۰۱۹ تأسیسات نفتی «آرامکو» را هدف گرفتند، ریاض تمایل خود برای مذاکره با ایران را نشان داد اما آمریکا این موضوع را رد کرد و مانع از آن شد.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی‌ «البناء»، این منابع افزودند: آمریکایی‌ها به سعودی‌ها گفتند پس از آغاز تظاهرات در عراق، لبنان و ایران امور بهتر خواهد شد و نظام ایران در وضعیت سختی قرار دارد بنابراین نیازی به مذاکره با تهران نیست.

 این منابع فرانسوی به نقل از مقامی سعودی اعلام کردند: عربستان معتقد است که امکان مذاکره میان سعودی و ایران بر روی توافقی فراگیر امکان‌پذیر است، توافقی که شامل پرونده‌های متعدد در منطقه از جمله پرونده یمن و لبنان باشد.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی در آن زمان گفته‌اند مخالفتی با «تسلط حزب‌الله بر لبنان» در مقابل یمن ندارند، به این معنا که ایران، انصارالله یمن را به مذاکره برای مشارکت دیگر طرف‌ها در «حاکمیت» یمن و نه تکروی در این زمینه قانع کند.

این مقامات تأکید کرده‌اند، سعودی‌ها دیگر نمی‌خواند حادثه آرامکو تکرار شود زیرا برای اقتصاد عربستان و جهان فاجعه‌بار است.

مقامات سعودی همچنین برای دست کشیدن از حمایت «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند و گفته‌اند، پول زیادی را برای حمایت از وی داده‌اند اما بی‌فایده بوده و از این به بعد دیگر پولی در این زمینه پرداخت نخواهند کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    38 0
    با همچین کشور ضعیفی که هیچ اختیار از خودش ندارد نباید وارد هیچ مذاکره ای بشویم.
  • مهدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    12 0
    مانع پیشرفت بنده درمملکت کیست؟ بااین حال که من حدود۹سال درزندگی مشترک خودم وهمسرم دارای ۳فرزندشده ایم بااین حال که اوضاع نابسامانی دارم وازطرفی مسئولین سودجووازطرفی بی کفایتی انها وهمچنین اختلاس گران این خاک وبوم که هم نوعی خیانت به این خاک کردند وهم حقوق شهروندی راعدم رعایت دردستورکاری خودقراردادند حالا من موندم که بدون ضامن چگونه اشتغال ایجادکنم هرجایی برای ثبت نام یااستخدام شغلی درکارخانجات یاشرکتها اقدام کردم باداشتن کارت معافیت پزشکی ازثبت نام یااستخدام به مشکل برخوردم واقعا توی این مملکت جای تاسف داره که یه شهروند نتونه درد دلشو یا مشکلات زندگیشویک دولت مدعی نتونه درک کنه وبدادش برسه واقعا جای تاسف داره
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    0 0
    این همون عربستانی که حاجی های ما رو تو سال 94 در صحرای عرفه شهید کرد تو سالگرد یازده سپتامبر. ونوجوان های ما تو فرودگاه تجاوز کرد، شبکه ایران اینترنتشال که علیه حکومت ایران فعالیت میکنه، بودجه رو سعودی ها میدن. ای آن نباید با شیطان مذاکره کنه و..
  • حمید IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    3 0
    به وهابیون چراباید مذاکره کرد. اونا باید التماس کنن ماشاید راضی بشیم
  • AE ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    0 0
    عربستان اونهمه جمعیت داره چرا گوش بفرمان امریکا میده وامریکا اونهمه توهین به عربستان میکنه چرا امریکا را می پذیرند واقعا چی باید بشه غیرت جوانا کجاست؟؟؟