۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
یک مقام دیگر دولت ترامپ را ترک می‌کند

فارس نوشت:معاون وزیر دفاع آمریکا که مخالف توقف ارسال کمک‌های مالی پنتاگون به اوکراین بود و در کنگره بر علیه رئیس‌جمهور آمریکا ادای شهادت کرده بود، قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند.

«جان رود» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، درپی از دست دادن حمایت مقامات مافوق خود، قصد دارد درخواست استعفای خود را تحویل دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، رود، در مطلع کردن کنگره از تلاش دولت اوکراین برای انجام اصلاحاتی چشمگیر جهت کسب صلاحیت دریافت کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری نقش داشت.

این مقام وزارت دفاع که مسئول رسیدگی به جنبه‌های مختلف روابط پنتاگون با متحدان و شرکای آمریکا است، با این اقدام خود، توجیه برخی دولت‌مردان آمریکایی برای متوقف کردن کمک‌های نظامی به اوکراین را زیر سوال برد.

ساعاتی پس از مکالمه تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی‌اش که در نهایت به استیضاح او در کنگره آمریکا منجر شد، رود برای «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور ایمیلی ارسال کرد و او را از جلسه معاونان مطلع کرد.

او درباره علت برگزاری این جلسه نوشته بود: «جهت بحث درباره نگرانی رئیس‌جمهور از فساد داخلی در اوکراین و دیدگاه او در این زمینه که آمریکا باید کمک‌های امنیتی [به اوکراین] را متوقف کند».

رود همچنین در این ایمیل نوشته بود: «توقف کمک‌های مالی در حال حاضر این روزنه منحصربه فرد  فرصت‌های پیش رو را به خطر انداخته و اولویت‌های دفاعی ما در قبال شرکای کلیدی در رقابت راهبردی با روسیه را تضعیف می‌کند».

جان رود در طول دورانی که معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا بود، به اجرایی شدن راهبردهای دفاع ملی دولت ترامپ کمک‌های زیادی کرد. این راهبردها تأکید بالایی بر مقابله با چین و روسیه و برنامه بررسی وضعیت هسته‌ای به‌منظور ایجاد تغییراتی در زرادخانه هسته‌ای آمریکا در راستای افزایش تعداد سلاح‌های هسته‌ای کوتاه برد دارند.

این مقام وزارت دفاع از سال ۲۰۱۸ که ریاست آن بر عهده «جیمز متیس» بود، به دولت آمریکا ملحق شد. او مدتی نیز به‌عنوان تحلیل‌گر در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) فعالیت می‌کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =