وزیر خارجه هلند: مسئولیت دیپلماتیک و نظامی امنیت خلیج فارس را بر عهده گرفتیم

فارس نوشت: وزیر خارجه هلند که قصد دارد روزهای آتی به سه کشور منطقه از جمله ایران سفر کند، بر اهمیت سیاسی ، اقتصادی خلیج فارس و تردد امن در آن تاکید کرد.

 «استف بلاک» وزیر خارجه هلند که قرار است در سفر به کشورهای منطقه به عربستان، ایران و امارات متحده عربی سفر کند در سخنانی گفت: «یک خلیج فارس ایمن  از نظر سیاسی و اقتصادی برای ما مهم است.»

به نوشته وبگاه «ندرلند تایمز» وزیر خارجه هلند درباره امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: «این‌که تنگه هرمز امن باشد و تردد راحت در آن امکان پذیر باشد برای هلند مهم است. اروپا نقش حیاتی در این زمینه دارد. هلند مسئولیت دیپلماتیک و نظامی این مسئله را بر عهده گرفته است.»

وزیر خارجه هلند قصد دارد با سفر به ایران در زمینه برنامه هسته‌ای، موشکی و حقوق بشر با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود رایزنی کند.

استف بلاک در این باره گفت: «تنها با تداوم گفت‌وگوها می‌توانیم نگرانی‌ها را رفع سازیم.»

وزارت دفاع هلند نیز در روزهای گذشته از تداوم حضور کشتی جنگی خود در قالب ماموریت کشورهای اروپایی در خلیج فارس تا خرداد سال 99 خبر داد. 

وزیر خارجه هلند به منظور گفتگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین‌المللی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در تاریخ دوم تا سوم اسفند (جمعه و شنبه) به تهران سفر خواهد کرد. وی در این سفر علاوه بر مذاکره با ظریف، با حسن روحانی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

ظریف و همتای هلندی مهر ماه سال جاری (۱۳۹۸) در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز دیدار و گفتگو کرده بودند. 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =