حمایت از صنعت پتروشیمی کشور با امضاء تفاهم نامه همکاری پنج گانه در کیش

غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست کاربردی در حاشیه نمایشگاه گفت: سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت هلدینگ خلیج فارس، بانک صادرات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن سازندگان تجهیزات صنایع پتروشیمی ایران ۵ ضلع اصلی تفاهم نامه ای هستند که امروز امضاء می شود.

به گزارش  خبر آنلاین از هرمزگان  به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، در حاشیه نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، دوشنبه ۲۸ بهمن و در نشستی، تفاهم نامه ای با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان، فناور، استارتاپ ها و شرکت های تولیدی فعال در حوزه صنعت پتروشیمی به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هدف از امضاء این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت تمام مجموعه ها در جهت کمک به شرکت های دانش بنیان حوزه پتروشیمی عنوان کرد و گفت: این اتفاق بزرگ به طور قطع منشاء خدمات و برکات زیادی برای کشور عزیزمان ایران می شود و یقین داریم که به دنبال آن شاهد امضا تفاهم نامه ها و قراردادهای متعدد دیگری در این همایش خواهیم بود.

غلامحسین مظفری با اشاره به نقش به مؤثر مرکز نوآوری کیش در ارتقاء فناوری کشور به عنوان ظرفیتی بی نظیر در جزیره کیش گفت: امضاء این تفاهم نامه از آن جهت که زمینه استقرار شرکت های دانش بنیان حوزه پتروشیمی در مرکز نوآوری کیش را فراهم می کند، بسیار حائز اهمیت است و با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری و همکاری تمامی ارکان فعال کشور در این حوزه، می تواند آغاز خوبی برای فعالیت این شرکت ها باشد.

وی در ادامه افزود: شورای راهبردی مستقر در مرکز نوآوری کیش متشکل از روسای شعب دانشگاه های معتبر کشور در جزیره، رئیس جهاد دانشگاهی، معاون بین الملل و معاون دانشجویی وزارت علوم، همکاران معاونت علمی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران و نمایندگان مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش است که به صورت منظم جلساتی در خصوص اهداف ترسیم شده این مرکز برگزار می کنند.

مظفری با اشاره به اینکه در جزیره کیش بیش از ۱۵۵ شرکت در زمینه نفت و گاز فعال هستند ابراز امیدواری کرد با امضا این تفاهم نامه امکان استقرار شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه پتروشیمی نیز در مرکز نوآوری کیش فراهم شود تا با استفاده از این جایگاه مطلوب فعالیت خود را در این منطقه آزاد دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین تأکید کرد: برای شرکت هایی که در عرصه ساخت و تولید حوزه پتروشیمی نیز درخواست ورود به مرکز نوآوری را دارند، مجموعه ای به عنوان شهرک نوآوری پیش بینی شده است تا از این ظرفیت بهره مند شوند و همه به اتفاق بتوانیم از این فرصت پیش آمده به عنوان آغاز خوبی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان صنعت پتروشیمی استفاده کنیم.

جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با اشاره به اینکه این نمایشگاه بسیار مفید و پر برکت خواهد بود گفت: تا این لحظه چند قرارداد بین شرکت های پتروشیمی حاضر در نمایشگاه، هلدینگ خلیج فارس و شرکت های سازنده قطعات به امضا رسیده است که این نشان دهنده عزم فعالان صنعت پتروشیمی برای استفاده بیشتر از توانمندی های داخلی است.

ربیعی افزود: در هلدینگ خلیج فارس و دیگر شرکت های پتروشیمی کشور از حضور تولید کنندگان، سازندگان، شرکت های نو آور و دانش بنیان و  استارتاپ ها استقبال می کنیم تا با ورود به مسائل فنی، دغدغه های ما را برطرف کنند و امضا این تفاهم نامه، آغاز روندی است که ادامه آن به تلاش شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی بستگی دارد.

جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین معافیت مالیاتی منطقه آزاد کیش را  یک مزیت ارزشمند برشمرد و گفت: معافیت ۹ درصدی از مالیات، فرصت بسیار خوبی برای استقرار تاسیسات تولیدی شرکت های پتروشیمی محسوب می شود که این ظرفیت نباید نادیده گرفته شود.

حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز دراین خصوص گفت: امروز در شرایطی که سخت ترین محدودیت های بین المللی بر کشور ما تحمیل شده است، در گوشه ای از ایران عزیزمان تفاهم نامه ای مهم برای توسعه صنعت پتروشیمی و ساخت داخلی منعقد می شود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران به کارنامه درخشان کشوردر تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: زیر ساخت های خوبی در ایران وجود دارد که این امر با فعالیت شرکت های بزرگ و سازندگان در صنایع مختلف به صورت همزمان، کشور را از واردات بسیاری از محصولات کشور های خارجی بی نیاز کرده است.

وی امضا این تفاهمنامه همکاری را قدم بزرگی برای به اوج رسیدن صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد و افزود:با یاری خداون متعال و به همت تمامی سازندگان تجهیزات این صنعت، کارفرمایان پتروشیمی، بانک صادرات و مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش باید به نقطه بی نیازی حداکثری از شرکت های خارجی دست یابیم.

همچنین علی وطنی مشاور عالی معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در این نشست ضمن تقدیر از تمامی دست اندر کاران برای آماده سازی بستر این رویداد از فعالان صنعت پتروشیمی در شرکت های وابسته برای حمایت از ساخت داخلی دعوت کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =