لزوم اختصاص منابع مناسب متناسب با اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران از سوی مجلس

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی براختصاص منابع مناسب از سوی مجلس متناسب با اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد و گفت: شاید در برخی خدمات تاخیر در پرداخت‌ها چندان تاثیرگذار نباشد ولی در حوزه سلامت تاخیر یک ماهه نتیجه و سرنوشت زندگی یک نفر را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی ، وحید مجیدی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور بوده و منابع آن کاملا وابسته به بودجه دولت است به نحوی که نزدیک به 85 درصد از هزینه‌های این سازمان از بودجه عمومی دولت تامین می‌شود به همین دلیل ارائه خدمات مناسب از سوی این سازمان منوط به تامین منابع مناسب است.
وی با تاکید بر اینکه براساس قانون ارائه خدمات سازمان بیمه سلامت متناسب با بودجه مصوب خواهد بود، ادامه داد: در صورتی که مطالبات مراکز درمانی به موقع پرداخت شود، افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت به همین دلیل از نمایندگان مجلس درخواست داریم که همانند گذشته به مساله سلامت توجه کرده و با تخصیص مناسب اعتبارات بودجه مناسبی را متناسب با اقدامات سازمان در نظر بگیرند.
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تاکید کرد: شاید در برخی خدمات تاخیر پرداخت‌ها چندان تاثیرگذار نباشد ولی در حوزه سلامت تاخیر یک ماهه نتیجه و سرنوشت زندگی یک نفر را تغییر می‌دهد. در صورتی که در تشخیص یک بیماری صعب العلاج همانند سرطان و یا بیماری‌های دیابت و فشارخون حتی یک ماه تاخیر داشته باشیم، ضررهای بسیاری برای سیستم سلامت در پی خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای دولت الکترونیک سازمان بیمه سلامت گام های مهمی در توسعه خدمات الکترونیک برداشته است که همین موضوع از هدر رفت بسیاری از منابع جلوگیری می‌کند.
مجیدی گفت: یکی از اقدامات اساسی دیگر که سازمان بیمه سلامت ایران اهمیت ویژه ای به آن داده، بحث رفع همپوشانی و ارتباط برخط با سازمان‌های بیمه‌گر است. همچنین این سازمان از سال 97 در زمینه استحقاق سنجی قدم های خوبی برداشته است به طوری که در کل بیمارستان‌های دانشگاهی و خدمات سطح یک بحث احراز هویت و رفع همپوشانی انجام می‌شود.
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیک از دیگر اقدامات مهم است که از سال 98 در اکثر شهرستان‌های استانها آغاز شده است که تمام این اقدامات گام مهمی در جهت مدیریت منابع است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =