نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: اعضای مجلس خبرگان اجازه نخواهند داد تا از بیرون علیه مجلس خبرگان هجمه سیاسی وارد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انتخابات طبق آئین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری و با رای مخفی اعضای خبرگان برگزار خواهد شد و قطعا هر نتیجه‌ای مورد احترام اعضای خبرگان رهبری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مهدوی کنی دو بزرگواری هستند که تاکنون برای ریاست خبرگان اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری تلاش خواهند کرد تا رأیی بدهند که بر اساس منافع ملت و مصلحت نظام اسلامی باشد.

علوی همچنین گفت: اعضای مجلس خبرگان با رأی مخفی خود اجازه نخواهند داد تا برخی‌ها از بیرون علیه مجلس خبرگان رهبری هجمه‌های سیاسی بیاورند چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ وحدت در جامعه تاکید دارند؛ در روز 2 تیر 89 خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. ایشان فرمودند اگر هر کسی می‌خواهد نظر من را بداند، نظرم این است بنده با هر اقدامی که وحدت مسئولان را خدشه‌دار کند، مخالفم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی درباره احتمال کناره‌گیری هاشمی رفسنجانی از رقابت با آیت‌الله مهدوی کنی گفت: این موضوع تحلیلی نیست و من خبری از کناره‌گیری ایشان ندارم.

وی معتقد است که آیت‌الله مهدوی کنی و هاشمی رفسنجانی تنها دو فرد نیستند، ‌بلکه نمایندگان دو جریان فکری در مجلس خبرگان رهبری هستند و بر همین اساس نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام یک از این کاندیدا رأی بیشتری در مجلس خبرگان کسب خواهد کرد.

علوی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درباره تقاضای 60 عضو خبرگان رهبری از آیت‌الله مهدوی کنی برای نامزدی ریاست مجلس خبرگان گفت: با توجه به شناختی که بنده از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مهدوی‌کنی دارم، بعید می‌دانم که در صورت رأی منفی اعضای خبرگان به هرکدام از آنها طرفین احساس دلخوری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ‌البته باید حامیان آقای مهدوی‌کنی و هاشمی رفسنجانی بعد از نتیجه انتخابات خبرگان متانت لازم را حفظ کند و اجازه اختلاف افکنی را ندهد.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =