100درصد شعب اخذ رای انتخابات استان یزد آنلاین است

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه زیرساخت های مخابراتی استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد؛ گفت: ۱۰۰درصد شعب استان به صورت آنلاین استعلام احراز هویت رای دهندگان را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ «محمدحسین زارع» که از طریق ویدئو کنفرانس در جمع خبرنگاران حاضر شد، با بیان اینکه بخشی از فرایند های انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود؛ اظهار کرد: اولین فرایند الکترونیک انتخابات ارسال صورتجسه آغاز رای گیری است که در دقایق اولیه صبح از سوی کلیه شعب از طریق ترمینال احراز هویت از محل شعبه به ستاد انتخابات ارسال می شود.
وی افزود: دومین فرایند الکترونیک انتخابات احراز هویت رای دهنگان هست که با استفاده از کدملی و سریال شناسنامه استعلام انجام می شود و در صورتیکه فرد در شعبه دیگری رای نداده باشد مجاز به رای دادن می شود.
زارع با بیان اینکه سومین فرایند الکترونیک انتخابات ثبت و ارسال صورتجلسه شمارش آراست، تاکید کرد: این فرایند پس از پایان رای گیری و شمارش دستی آرا به ستاد انتخابات ارسال می شود.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه طبق تبصر۶ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ملاک اخذ رای احراز عدم ثبت شماره ملی رای دهنده در سامانه انتخاباتی هست، تصریح کرد: لازم است رای دهندگان درحین حضور در شعب اخذ رای شناسنامه و شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اپلیکیش شعبه یاب در حال حاضر فعال است و مردم می توانند از آن استفاده کنند در این نرم افزار امکان تجمیع آرا وجود دارد و اسامی کاندیداها نیز موجود هست.
زارع عنوان کرد: خوشبختانه هیچگونه چالشی در حوزه فناوری اطلاعات در شعب اخذ رای نداشتیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1355356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =