کرباسچی: احتمال پیروزی نسبی اصلاح طلبان وجود دارد/ کواکبیان در مقایسه با تاجزاده حتما اصلاح‌طلب نیست

ایرنا نوشت: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران از احتمال پیروزی نسبی اصلاح طلبان در انتخابات خبر داد و گفت: فکر می‌کنم مشارکت مردم در انتخابات به نسبت پیش بینی‌ها بیشتر باشد و سیاسیون و گروه‌های مرجع سیاسی نباید فریب نظرسنجی‌ها را بخورند و در انتخابات جدی و فعال باشند.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران روز جمعه درباره لیست انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی گفت: از مجموع نمایندگان تایید صلاحیت‌شده در کمیته انتخابات حزب، همین تعداد که در لیست آمده، رای آوردند. نامزدهای پیشنهاد شده در حزب کارگزاران موافق و مخالفانی داشتند. خودم با «مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردم سالاری موافق بودم ولی در حزب رای نیاورد.

وی درباره کواکبیان گفت: اگر بخواهیم کواکبیان را با «مصطفی تاجزاده» مقایسه کنم و اگر تاجزاده را معیار اصلاح‌طلبی بدانیم آقای کواکبیان حتما اصلاح‌طلب نیست ولی در مجموع کواکبیان از نیروهای فعال، معتدل و خوب اصلاح‌طلب و نماینده چند دوره مجلس است اما برخی دوستان براین نظر بودند که در این دوره از نیروهای جدید استفاده شود.

کرباسچی در پاسخ به پرسشی درباره شانس رای‌آوری لیست حزب کارگزاران با وجود برخی چهره‌های کمتر شناخته شده، گفت: محمد هادی انتشاری از اعضای حزب اسلامی کار و افشین علاء هم از خیلی نمایندگان فعلی مجلس معروف‌تر و دوره قبل هم ردصلاحیت شده است. برای مردم ترکیب نیروهای اصولگرا و اصلاح طلب روشن است حتی اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد رای‌دهندگان در انتخابات شرکت کنند شاهد ترکیب متنوع‌تری در مجلس خواهیم بود ولی اگر سطح ترغیب جامعه به رای‌دادن به محافل اصولگرا اختصاص یابد؛ طبیعی است که مجلس یکدستی را شاهد خواهیم بود بنابراین حضور مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در آرایش مجلس یازدهم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من احتمال پیروزی نسبی در این انتخابات کم نیست.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1355480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =