معاون سازمان امور مالیاتی: ۴۱ هزار پزشک و فعالان سایر صنوف کارتخوان نصب کردند

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به ثبت کارتخوان ۴۱ هزار نفر از پزشکان و دیگر مشمولان این صنف گفت: وکلا به قانون تمکین کردند و شکایت خود را به دیوان عدالت اداری برای عدم نصب کارتخوان پس گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین،محمود علیزاده با اشاره به وضعیت ثبت‌نام کارتخوان پزشکان اظهار داشت: علی‌رغم آنکه آخرین مهلت ثبت‌نام طی تفاهم‌نامه آخر بهمن ماه بود با این وجود سامانه باز است و استقبال خوبی از ثبت‌نام صورت گرفته است.

معاون فنی وحقوقی سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: حدود ۷۰ درصد پزشکان واجد شرایط، ثبت‌نام کرده‌اند که نزدیک به ۴۱ هزار نفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه کل جامعه پزشکی، پیراپزشکی، داروساز، دندان‌پزشک، پزشک ۶۰ هزار نفر هستند، تصریح کرد: قرار است نظام پزشکی لیستی از افراد شاغل در این حوزه را که دارای مطب یا فاقد آن هستند استخراج کرده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

علیزاده در مورد دیگر مشمولان گروه‌های شغلی برای نصب کارتخوان یا پایانه فروشگاهی عنوان کرد: در این راستا جلسات خوبی برگزار شده و روزانه ۲۵۰۰ تا ۳۲۰۰ نفر برای ثبت‌نام کارتخوان اقدام می‌کنند.

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد ثبت‌نام کارتخوان وکلا و اعتراضاتی که در این زمینه در نامه‌نگاری‌ها از سوی کانون وکلا وجود داشت، گفت: در این رابطه جلساتی برگزار شد و وکلا به این نتیجه رسیدند که به قانون تمکین کنند همچنین از شکایت به دیوان عدالت اداری در رابطه با نصب کارتخوان منصرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً آنها نیز برای ثبت‌نام ورود کرده‌اند و رویکرد سازمان تعامل با همه صنوف و گروه‌ها است تا به قانون تمکین کنند، از ابتدای سال جاری گروه‌های فراخوان شده مشمول اجرای قانون خواهند بود و در صورتی که این اتفاق رخ نداده باشد علاوه بر اینکه مشمول مشوق‌ها و تسهیلات قانون مالیات‌های مستقیم نخواهند شد در صورتی که این عمل آنها منتج به فرار مالیاتی شود مشمول مواد ۲۷۴ و ۲۷۷ قانون مالیات‌ها شده و برخورد قضایی با آنها صورت می‌گیرد و باید ضرر و زیان آن را نیز بپردازند.

۲۲۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =