دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری برای جلوگیری از همه‌گیری کرونا

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ابتدا تا کنون خبر داد و گفت: فرودگاهها، شرکت های هواپیمایی و پرسنل پروازی ملزم به اجرای این دستورالعمل هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سازمان هواپیمایی کشور، رضا جعفرازده با بیان این مطلب اظهارداشت: براساس انکس‌های ۱۹ گانه ایکائو، اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در سه حوزه فرودگاه‌ها، پروازها و پرسنل فرودگاهی و پروازی برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت و  همه فرایندهای آن در حال اجراست.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی هواپیمایی کشوری و سازمان جهانی بهداشت هر دو نهادهای وابسته به سازمان ملل هستند که در این رابطه در مواقع لازم بخشنامه‌هایی را به کشورها ابلاغ می‌کنند در کنار آن دستگاه‌های مسئول خود را مکلف می‌دانند در کنار سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند.

وی افزود: در این ایام هر گونه ابلاغیه‌ای که وزارت بهداشت ضرورت می‌داند در جهت اقدامات پیشگیرانه به سازمان ابلاغ و سازمان نیز مجموعه‌های تحت نظارت خود را ملزم به اجرای این دستورالعمل‌های مذکور از جمله بخشنامه‌های پزشکی، دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس و کلاس‌های آموزشی برای کروی پروازی، راهنمای ضد عفونی هواپیما اعم از بدنه، صندلی ها و میزهای غذا خوری، کمربند ایمنی، سرویس های بهداشتی و وسایل حفاظتی نیز با همکاری وزارت بهداشت و توزیع فرم های خوداظهاری بین مسافران در حال اجراست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اکنون امکان دریافت گواهی بهداشت برای مسافران از طریق دفاتر وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها فراهم است.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =