شهروندان تبریزی از تجمع در آرامستان وادی‌رحمت خودداری کنند

سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در مورد مراسم لیله‌الرغائب با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان تبریزی خواست تا پایان هفته از تجمع در آرامستان وادی‌رحمت خودداری کنند.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان‌شرقی، روابط‌عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شهروندان محترم کلانشهر تبریز،
همانگونه که مطلع هستید، درپی مشاهده مواردی از مبتلایان کرونا در کشور، مراجع ذیصلاح ضمن تاکید بر لزوم مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی، به عدم حضور در مراسمات و تجمعات غیرضروری، توصیه می‌کنند.
با توجه به در پیش بودن مراسم لیله‌الرغائب، سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز برخود وظیفه می‌داند ضمن فراهم نمودن مقدمات این آیین، بر توصیه‌های وزارت بهداشت برای لغو مراسمات غیرضروری تاکید نماید.
لذا از شهروندان محترم درخواست می‌شود در صورت امکان، تا پایان هفته از تجمع در آرامستانهای سطح شهر خودداری نمایند.
گرچه این سازمان در حد توان و ظرفیت، نسبت به فراهم آوردن شرایط رفت و آمد تمهیداتی اتخاذ می‌کند اما بر اساس تاکید برخی مراجع تقلید، توصیه‌های وزارت بهداشت در این خصوص حجت است.
یادآور می‌شود بر اساس شواهد موجود، آیین حضور در مزار اموات همزمان با لیله الرغائب، سنتی دیرینه مختص شهر تبریز و برخی مناطق آذربایجان بوده و یک مراسم توصیه شده‌ی مذهبی به شمار نمی‌آید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =