پاسخ فرمانداری خرم آباد به یک شبهه انتخاباتی

فرمانداری خرم آباد امروز با صدور اطلاعیه ای به یک شبهه در خصوص نحوه محاسبه قانونی حدنصاب اکثریت آرا در این حوزه انتخابیه پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، در اطلاعیه فرمانداری خرم آباد آمده است:‌ با توجه به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی و ایجاد شائبه در خصوص شرایط و نحوه محاسبه قانونی حد نصاب کسب اکثریت آرا منتخبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، در راستای تنویر افکار عمومی توضیحات مستند مواد قانونی و آیین نامه اجرایی انتخابات اعلام می شود.

همچنین فرمانداری خرم آباد اعلام کرده است: بر اساس ماده هشت قانون و اصلاحیه مورخ سوم خرداد ماه ۹۵،  فرد منتخب در مرحله ی اول انتخابات باید حداقل ۲۰ درصد از کل آرا را کسب نماید و بر اساس تبصره سه ماده ۱۹ قانون منظور از کل آرای صحیح نامزدها می باشد.

بنا به این اطلاعیه: بر اساس توضیحات پاورقی شماره ۲۵ فصل ششم آیین نامه اجرایی ماده ۶۵ موضوع نحوه ثبت نام، اخذ رای، قرائت و شمارش آرا به این موضوع اشاره شده است.

در ادامه اطلاعیه فرمانداری خرم آباد می افزاید: با توجه به توضیحات فوق الذکر نظر به اینکه کل آرا صحیح حوزه انتخابیه شهرستان های خرم آباد و چگنی ۱۸۶ هزار و ۳۳۵ رای بوده و ۲۰ درصد آن هم ۳۷ هزار و ۲۶۷ رای و  ۲۰ درصد آن هم ۳۷ هزار و ۶۷ رای می باشد، بنابراین نفر دوم که  ۳۸ هزار و ۷۷ رای را کسب نموده دارای حائز اکثریت آرا بوده و برابر قانون و آیین نامه اجرایی مورد اشاره هیچ گونه شک و شائبه ای در این رابطه وجود ندارد.

«مرتضی محمودوند» با کسب ۴۳ هزار و ۸۳۴ رای معادل ۲۳.۵۲ درصد و «مهرداد ویس کرمی» با کسب ۳۸ هزار و ۷۷ رای معادل ۲۰.۴۳ درصد به عنوان منتخبان مردم خرم آباد و چگنی راهی مجلس یازدهم شورای اسلامی شدند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =