۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۴:۱۲

دولت جدید مصر به ریاست عصام شرف دوشنبه در حضور محمد حسین طنطاوی رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر سوگند یاد کرد

. تلویزیون مصر اعلام کرد دولت جدید مصر با تغییر شش وزیر کابینه شامل وزرای خارجه،کشور ، دادگستری ، فرهنگ ، نفت و نیروهای کار و مهاجر سوگند یاد کرد. عصام شرف جانشین احمد شفیق نخست وزیر قبلی شده است .

عصام شرف در کابینه جدید مصر ، نبیل العربی را جانشین احمد ابوالغیط وزیر خارجه، ژنرال منصور الغیسوی را جانشین محمود وجدی وزیر کشور ، محمد عبد العزیز الجندی را به جای ممدوح مرعی وزیر دادگستری مصر معرفی کرد . عصام شرف همچنین عماد ابو غازی را به جای محمد عبد المنعم الصاوی وزیر فرهنگ ، عبد الله عبد المنعم غراب را به جای محمود لطیف وزیر نفت و البرعی احمد البرعی را جانشین اسماعیل ابراهیم فهمی وزیر نیروهای کار و مهاجرت مصر منصوب کرد .

با تغییر وزرای خارجه ، کشور و دادگستری توسط عصام شرف ؛ به نظر می رسد او به خواسته اصلی ائتلاف جوانان انقلابی مصر و گروههای سیاسی این کشور که بر کناره گیری سه وزیر قدیمی وابسته به رژیم حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر تاکید داشتند ، پاسخ مثبت داده است . عصام شرف جمعه گذشته در جمع تظاهر کنندگان در میدان التحریر در مرکز قاهره اعلام کرده بود او نامزد انقلابیون مصر است و به خواسته انان عمل خواهد کرد . عصام شرف پس از ادای سوگند در جمع خبرنگاران گفت دولت جدید مصر به اجرای همه توافقنامه ها و معاهدات بین المللی پایبند خواهد بود و تلاش خواهد کرد سیاست اقتصاد آزاد را در چارچوب عدالت اجتماعی در کشور دنبال کند . شرف به طور تلویحی از شهروندان مصری خواست تظاهرات و اعتراضهای گروهی در کشور را متوقف کنند . وی خاطر نشان کرد دولت جدید مصر مشروعیت خود را از مردم کسب کرد و از مردم تقاضا دارد با تداوم فعالیتها در بخشهای مختلف کاری کشور به پیشبرد اهداف و برنامه های دولت جدیدکمک کنند . نخست وزیر جدید مصر از جوانان مصر خواست در پیشبرد برنامه های دولت مصر در مسائل اجتماعی و اقتصادی مشارکت فعالی داشته باشند. عصام شرف در این کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد اقتصاد مصر در مقایسه با گذشته پویایی و رونق بیشتر داشته باشد.

وی افزود مصریهای مقیم خارج خواهان مشارکت فعال در توسعه کشور هستند و کشورهای زیادی نیز پیشنهاد کردند با مصر همکاری کنند و خواهان کمک به مصر هستند . نخست وزیر جدید مصر همچنین از رسانه های خبری مصر خواست به دنبال تحقق عدالت واقعی در کشور باشند . وی به طور تلویحی به انتشار برخی اسناد و مدارک موجود در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی وابسته به رژیم سابق مصر اشاره و تاکید کرد هیچ دلیل قاطعی مبنی به درستی اسنادی که ظرف دو روز گذشته در این ارتباط در سایتهای اینترنتی و برخی رسانه های خبری منتشر شد ، وجود ندارد . به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ؛ محمد حسن طنطاوی نیز در پایان مراسم ادای سوگند دولت جدید مصر در دیدار با اعضای کابنیه از انان خواست به برخی مسائل مهم کشور از جمله منابع درامدی مصر از آبهای رود نیل ، امنیت آبهای منطقه ای مصر ، مقابله با ناامنی و بازگشت فوری ماموران پلیس مصر بر سرکارشان توجه ویژه ای داشته باشند. خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد طنطاوی یادآور شد با توجه به پیوستن بروندی به توافقنامه جدید تقسیم آبهای رود نیل در هفته گذشته پرونده رود نیل باید در اولویت برنامه های وزیر خارجه جدید مصر باشد . رئیس شورای عالی نظامی تاکید کرد مرحله انتقالی بر اساس جدول زمانی که این شورا تنها دو روز پس از سقوط حسنی مبارک اعلام کرد ، اجرایی خواهد شد

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =