کاوش‌های باستان شناسی از سال آینده در فارس

کاوش‌های باستان شناسی فارس سال آینده از سر گرفته می‌شود، در کاوش‌های اخیر، مطالعات باستان شناسی متعددی در سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی استان انجام شد که می‌توان به محوطه تل آجری در شهرستان مرودشت با همکاری ایتالیایی‌ها و مجموعه جهانی پاسارگاد با همکاری باستان شناسان فرانسوی اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین از فارس ، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت:  برخی از این محوطه‌ها نیز مورد مطالعه برای تعیین عرصه و حریم قرار گرفته است که روند تهیه و تکمیل پرونده نقشه باستان شناسی استان فارس سریع‌تر انجام شود.

امیری با اشاره به اینکه کاوش‌های محوطه‌ها همواره هدفمند بوده است، تصریح کرد: تبدیل محوطه‌های تاریخی کاوش شده به سایت موزه و مکانی برای حضور گردشگران باید یکی از اهداف کاوش‌های باستان شناسی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: با توجه به اینکه محوطه‌های باستانی همواره مورد توجه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار دارند از این رو کاوش‌های باستان شناسی در این مناطق می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد و  به یک جاذبه جدید گردشگری نیز  تبدیل شود.

او، افزود: با توجه به برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های انجام شده محورهای جهانی هخامنشی و ساسانی فارس کاوش می‌شود.

امیری با تاکید بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری در فارس اضافه کرد: موزه نورآباد تا آخر امسال به بهره برداری می‌رسد و به یکی از جاذبه‌های جدید گردشگری فارس تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: در این موزه تخصصی اشیاء و اقلام تاریخی و فرهنگی که از کاوش‌های باستان شناسی در منطقه کشف شده اند در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او، گفت: محوطه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس برای میزبانی از میهمانان نوروزی آماده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =