۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۲

سفیر اسبق کشورمان در بحرین می گوید: مهمترین خواسته معترضان فعلا عزل نخست وزیر بحرین است که بیش از 40 سال است که در قدرت است. همچنین آنها خواستار تأسیس یک نظام مشروطۀ سلطنتی به جای نظام فعلی هستند.

محمد فرازمند، سفیر اسبق کشورمان در بحرین در گفتگویی با خبر در خصوص تحولات خاورمیانه در پاسخ به سوالی درباره مطالبات معترضان بحرینی گفت: مهمترین خواسته معترضان فعلا عزل نخست وزیر بحرین است که بیش از 40 سال است که در قدرت است. همچنین آنها خواستار تأسیس یک نظام مشروطۀ سلطنتی به جای نظام فعلی هستند.

وی درباره سرکوب موج اعتراضات افزود: مقاومت حاکمیت بحرین در قبال خواسته عادلانه معترضان ممکن است سقف مطالبات مردم را بالا ببرد و این نکته ای است که حاکمان بحرین به سرعت آن را دریافته و دیگر در پی به کارگیری خشونت بی سابقه در روزهای نخستین اعتراضات نیستند و حتی انجام تظاهرات را آزاد گذاشته اند و برخی زندانیان سیاسی را آزاد کرده اند به امید آنکه پس از التیام بخشی از آلام مردم بتوانند با رهبران معارضین گفتگو کنند.رهبران معارضه نیز شروط آغاز گفتگو را عزل نخست وزیر اعلام کرده اند و به نظر می رسد حکومت بحرین ناچار است به این خواسته معارضین تن در دهد و الا باید برای بازگرداندن مردم به خانه هایشان مجددا به خشونت متوسل شود.این در حالیست که در نخستین دور خشونت، حاکمیت هزینۀ سنگینی پرداخت و فراکسیون شیعیان از مجلس خارج شدند.

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =