عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اعتقاد دارد فعالان اقتصادی خواستار اجرای دستور رئیس جمهور برای توقف اجرای مالیات بر ارزش افزوده هستند.

گروه اقتصادی: فعالان اقتصادی کشور خواستار اجرای دستور رئیس جمهور در روز ملی صادرات مبنی بر توقف اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای تمام بخش های اقتصادی هستند.

" ابراهیم جمیلی " عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان مطلب فوق گفت:" بی توجهی به درخواست تولیدکنندگان مبنی بر توقف اجرای مالیات بر ارزش افزوده طبق دستور رئیس جمهور برای کلیه بخش های اقتصادی باعث ایجاد نوعی بدبینی شده است ."

وی افزود:" اعتراض بازاریان و اصناف به همراه پیگیری های وزیر بازرگانی، تعلیق اجرای مالیات بر ارزش افزوده را برای اصناف به همراه داشت و این امر نشان دهنده آن است که وزارت بازرگانی در مقایسه با وزارت صنایع برای حمایت از واحدهای تحت پوشش خود موفق تر عمل کرده است. "

جمیلی در ادامه با تاکید بر مشکلات متعدد تولیدکنندگان یادآور شد:" تولیدکنندگان این حق را دارند که از وزارت صنایع سوال کنند که تاکنون چه اقداماتی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به خصوص توقف مالیات بر ارزش افزوده انجام داده اند و آیا زمان آن نرسیده که برای یک بار هم که شده برای رفع یک مشکل تولیدکنندگان نیاز به صرف ماه ها زمان نباشد؟ "

عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: "جمع کثیری از تولیدکنندگان، قادر به پرداخت این مالیات نیستند و دریافت جرایم سنگین هم نه تنها مشکلی از واحدهای تولیدی برطرف نمی کند، بلکه بحران صنایع را نیز افزایش می دهد."

وی از مسئولان وزارت صنایع درخواست کرد تا مشکلات تولید کنندگان را با نگاه واقع بینانه مورد بررسی قرار دهند:" اکنون زمان آن رسیده که مشکلات تولید کشور را باور کنیم و وزارت صنایع با نگاه واقع بینانه در رفع این مشکلات تلاش کند و تلاشگران عرصه تولید را نا امید نکنند. "

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =