استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش پروازها در استان شد

ایرنا نوشت : استاندار خراسان جنوبی گفت: تقریبا تمامی تعاملات تجاری و اقتصادی استان ما با خراسان رضوی و مشهد است لذا خواستار افزایش ۲ پرواز به پروازهای این مسیر هستیم.

محمدصادق معتمدیان در دیدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به نوپا و تازه تاسیس بودن استان افزود: همچنین با توجه به برنامه توسعه اقتصادی چابهار، می‌توانیم  پرواز به زاهدان و چابهار را راه‌اندازی کنیم که دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، شرقی‌ترین استان کشور و با فاصله زمینی بیش از ۱۷ ساعت تا مرکز کشور است گفت: تنها استانی هستیم که آزادراه و بزرگراه بسیار محدود داریم از طرفی به دلیل زمان بر بودن و هزینه بالای توسعه زیرساخت‌های راه و راه آهن، بهترین روش و به صرفه‌ترین راه، برقراری و توسعه پروازها و افزایش ایرلاین‌ها است که بسیار می‌تواند کمک کننده توسعه ارتباطی و توسعه اقتصادی استان باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال گذشته بر این موضوع تمرکز کردیم که تعداد پروازها افزایش یافت و تعداد ایرلاین‌ها دو برابر شد.

وی تصریح کرد: چون استان کم جمعیتی هستیم لود پروازها پایین است لذا برای شرکت‌های پروازی، توجیه اقتصادی ندارد و این نیز مشکلی شده است که می‌توانیم برای غلبه بر این موانع و محدودیت شرکت‌های پروازی، توسعه پرواز به استان‌های همجوار از جمله یزد و کرمان را داشته باشیم.

معتمدیان گفت: مخرج مشترک استان‌های شرقی پهناوری، تراکم کم جمعیتی، کویری بودن، جمعیت پایین و فاصله زیاد و حداقل ۵۰۰ کیلومتر با استان‌های همجوار است.

وی افزود: امسال شاهد بودیم که قیمت مسیر بیرجند - تهران به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و این مساله موجب نارضایتی مردم شد که انتظار داریم پیگیری و حل شود.

در پایان این نشست «عظیم طهماسبی» به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات «هادی سلامی» مدیرکل سابق تقدیر شد.

خراسان جنوبی علاوه بر فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، در شهرستان طبس هم فرودگاه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =