۱ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
روسیه به ایرانی ها ویزا نمی دهد

ایرنا نوشت: معاون نخست وزیر و رئیس ستاد هشداردهی در مورد انتشار ویروس کرونا اعلام کرد که به جز ویزاهای تجاری و انسانی صدور بقیه روادید سفر به روسیه به اتباع ایرانی منع می شود.

تاتیانا گولیکووا روز چهارشنبه در نشست خبری در مسکو گفت: صدور روادید به ایران به جز روادید کاری و تجاری از بامداد روز ۲۸ ماه فوریه (روز جمعه) متوقف می‌شود.

به گفته معاون نخست وزیر روسیه، صدور روادید سفر برای پروازهای ترانزیتی از ایران از طریق مسکو نیز منع میشود.

 گولیکووا در مورد ارتباط هوایی و پروازهای مسافربری بین ایران و روسیه گفت: ارتباط هوایی بین دو کشور که فقط شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه و شرکت های ایرانی در چارچوب آن کار می کنند، ادامه خواهد یافت، ما وضعیت را تحت نظر خواهیم داشت. 

گولیکووا گفت: آنچه که مربوط به ایتالیا می شود باتوجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا است، اتخاذ تدابیر محدود کننده در مورد این کشور دشوار است، پیگیری و نظارت بر افرادی که بین فدراسیون روسیه و ایتالیا تردد می کنند نیز دشوار است. 

وی ادامه داد: ما اکیدا توصیه کردیم که سازمان گردشگری روسیه (روس توریسم) و وزارت امور خارجه روسیه و ستاد عملیاتی مقابله با کرونا از شهروندان ما و شرکت های تورگردان بخواهند تا از سفر به ایتالیا پرهیز کنند.

گولیکووا این را نیز گفت که ارتباط هوایی بین روسیه و کره جنوبی نیز محدود می شود و فقط پروازهای ایروفلوت به این کشور باقی می ماند و بقیه لغو می شوند و پروازهای ایروفلوت به کره جنوبی و از این کشور به مسکو از ترمینال اف فرودگاه بین المللی شرمتووا انجام می گیرد. 

گفتنی است که روسیه که با توجه به شیوع بیماری کرونا در چین برای رفت و آمد مردم بین دو کشور محدودیت ایجاد کرده بود امروز به شهروندان خود توصیه کرده به کشورهای ایران، ایتالیا و کره جنوبی هم سفر نکنند.

سازمان پیشگیری از بیماریهای واگیر روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، شمار افراد مبتلا به بیماری کرونا (COVID-۱۹) در ایتالیا، کره جنوبی و ایران در حال افزایش است.   

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    99 0
    قابل توجه کيهان و 4 ميليون طرفداراش
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      63 0
      چرا همه چیز رو با عینک سیاسی میبینی؟ خسته نمیشی واقعا!؟ امیدوارم بیماری سیاست زدگی و کرونا هردو باهم درمان بشن!
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      55 0
      امریکا جونتون که کلا یدونه از شما کاسه لیساشم به مملکتش راه نداده خخخخخ
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    91 0
    کار کاملا عاقلانه ای انجام دادند.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    78 0
    روسیه با اینکه با چین روابط بسیار قوی و استراتژیک داره ولی اولین کشوری بود که علاوه بر پروازهاش ، کل مرزش با چین هم بست ولی دولت محترم ما اینکار رو تا این اواخر انجام نداد که هیچ ، یه شهر رو هم قرنطینه نکرد که هیچ! حالا داره 120 لیتر بنزین مسافرتی میده به مردم که این بیماری خووووب تو کل کشور پخش بشه....خدایا خودت 1400 رو برسون.
  • بی نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    25 0
    عیب نداره که یه دو سه تا استان بهشون بفروشین تا راهمون بدن ظاهرا گرفتن دریای خزر ارضاشون نکرده
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      44 0
      مطمئنم تست ای کیو از اینایی که معتقدند خزر رو روسیه هاپولی کرده بگیریم به زحمت به 70 میرسند،اخه قشنگان،خط ساحلی شوروی سابق حدودا 4 تا 5 برابر ایران بوده،ی نقشه بخرید راه دوری نمیره تا انقدر سفاهتتون جلو من نزنه بیرون،الانم اگه کسی سهم ایران رو خورده باشه(که نخورده) ترکمنستان و اذربایجان هستند روسیه که اصلا اونوره،بعد میگن جماعت نسبت به چند دهه پیش آگاه تر شده اند...
  • جواد IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    15 0
    همه ملل از وضعیت اطلاع دارند جز خودمان. عراق و عربستان و افغانستان و ترکیه و امارات را چرا مسدود نکرد؟
  • آذربایجانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    6 0
    با اینکه نفرت زیادی از روسیه دارم ولی اینکارش کاملا عاقلانه و در جهت سلامت مردمش بوده ما هم باید وقتی شمار مبتلایان در چین زیاد شد سریعا اینکارو میکردیم و قم رو هم قرنطینه میکردیم و قبل از انتخابات شیوع کرونا رو اعلام میکردیم