عضو هیات رییسه مجلس خبرگان از ابقای اعضای این هیات به جز رئیس آن، در انتخابات امروز خبر داد.

سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که اجلاس خبرگان رهبری در فضایی کاملا صمیمانه‌ای برگزار شد، گفت: در ابتدا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نطقی را ایراد کردند که خبرنگاران نیز حضور داشتند و گفتند که من قبلا به آیت‌الله مهدوی​کنی گفته بودم که برای ریاست خبرگان کاندیدا شوند، ولی نپذیرفتند و اکنون پذیرفته‌اند و من نیز کاندیدا نخواهم شد.

وی افزود: تنها کاندیدا برای ریاست مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله مهدوی کنی بود که از 81 نفری که در جلسه حضور داشتند 63 نفر به ایشان رای دادند. البته یک رای نیز بعد از این‌که رای‌گیری تمام شد،داده شد و آرا به 64 رسید، ولی همان 63 رای در نظر گرفته شد.

خاتمی ادامه داد: دیگر اعضای هیات رییسه تغییری نکردند و نواب اول و دوم رییس عبارتند از آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله هاشمی شاهرودی. من و آقای دری نجف‌آبادی نیز به عنوان منشی هیات رییسه انتخاب شدیم و حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی و آیت‌الله لاریجانی نیز به عنوان کارپرداز انتخاب شدند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: در این جلسه دکتر صالحی وزیر خارجه نیز حضور پیدا کرد و در مورد خیزش‌های اسلامی و مسائل منطقه صحبت کردند و قرار شد که ادامه صحبت‌شان در جلسه بعدازظهر را مطرح کنند.

وی ادامه داد: پس از صحبت‌های دکتر صالحی، پنج از نفر از اعضای خبرگان هر کدام حداکثر 10 دقیقه در مورد اظهارات ایشان صحبت خواهند کرد و سپس کمیته پنج نفره جهت تنظیم محورهای بیانیه خبرگان رهبری انتخاب خواهند شد.

خاتمی افزود: فردا نیز دو طرح در جلسه خبرگان پیگیری خواهد شد و همچنین دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد ابعاد فتنه و حواشی آن صحبت خواهند کرد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، در مورد ریاست آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: در گذشته آیت‌الله مهدوی کنی این موضوع را نمی‌پذیرفتند، ولی در این دوره برخی از اعضا با ایشان صحبت کردند و ایشان را راضی کردند و اکنون ایشان از سوی اعضا کاندیدا شدند و رای آوردند.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =