۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
 چین نماینده آمریکا را احضار کرد

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه چین، نماینده سفارت آمریکا را به نشانه اعتراض به سخنان محکوم‌کننده مایک پامپئو درباره اقدامش برای اخراج اخیر سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوآ چونینگ ، رئیس دفتر اخبار وزارت خارجه چین همچنین گفت، اگر ایالات متحده بیش از این آژانس‌های خبری چین را در آمریکا مورد آزار و اذیت قرار دهد و محدود کند، چین باید اقدامات بیشتری را انجام دهد.

پیشتر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اقدام چین در اخراج سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال بابت انتشار مطلبی در این روزنامه را محکوم کرده بود.

پامپئو چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: کشورهای بالغ و مسئول می‌فهمند که مطبوعات آزاد حقایق را گزارش می‌دهند و نظرات خود را ابراز می‌کنند. پاسخ صحیح ارائه استدلال‌های ضد، نه محدود کردن گفتار است. ایالات متحده امیدوار است که مردم چین هم به همان اطلاعات و آزادی بیانی که آمریکایی‌ها از آن بهرمند هستند، برخوردار شوند.

وزارت خارجه چین از اخراج این رونامه‌نگاران که مطلبی تحت عنوان "چین، مرد واقعا بیمار آسیا" نوشته و به شیوع کرونا ویروس اشاره داشتند که از این کشور نشات می‌گیرد، دفاع کرد.  

سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: مردم چین از رسانه‌هایی که اظهارات نژادپرستانه مطرح می‌کنند و حملات مخرب علیه چین دارند، استقبال نمی‌کنند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    اصطلاح مرد بیمار آسیا که در مورد چین بکار رفته یه اصطلاح تاریخیه... دولت عثمانی که روزگاری در اوج قدرت قرار داشت در اواخر دوره خودش به شدت ضعیف شده بود طوری که از مدت ها قبل از فروپاشی در پایان جنگ جهانی اول، همه انتظار مرگ این امپراطوری رو میکشیدند و به شکل یک فرد بیمار در حال احتضار در اومده بود. اصطلاح مرد بیمار اروپا از اون زمان به عثمانی ضعیف نزدیک به فروپاشی در مطبوعات جهان اطلاق می شد که الان بخاطر شیوع کرونا در چین اصطلاحی مشابه خطاب به این کشور داره استفاده می شه.
    • حمید IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      3 0
      تاریخ دان که بودی منصور خان؟