ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی قزوین

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور دستورات قضایی جهت تشدید اقدامات و نظارت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت عمومی و جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تشریح این خبر گفت: با توجه به انتشار کرونا ویروس در برخی از استان‌های کشور و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در استان و نظر به اینکه حسب اعلام کارشناسان و متخصصان امر بهداشت و درمان، مصرف قلیان یکی از سریع ترین روش های انتقال بیماری های تنفسی بخصوص ویروس کرونا است که می‌بایست از عرضه آن جلوگیری شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه بیان کرد: متاسفانه علیرغم ممنوعیت قانونی و هشدارها،  متاسفانه در سایه نظارت‌های ضعیف دستگاه‌های متولی عرضه قلیان در اماکن عمومی، سفره خانه های سنتی و قهوه خانه ها انجام می‌شود که تبعات زیان بار آن به خصوص در شرایط کنونی کشور متوجه سلامت عمومی است.
وی سلامت عمومی را از مصادیق حقوق عامه دانست و تاکید کرد: دادستانی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه که وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضایی است در حوزه های مختلف ورود پیدا کرده که یکی از این موارد حوزه بهداشت و سلامت عمومی است و در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، این موضوع از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار و ضروری است دستگاه های متولی اقدامات پیشگیرانه خود را در کمترین زمان اجرایی کنند.
فولیان افزود: طی مکاتبات انجام شده با دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی، دستورات قضایی جهت تشدید اقدامات و نظارت ها در حوزه بهداشت و سلامت عمومی به خصوص جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی صادر شده و ضروی است دستگاه های متولی با فعال سازی گشت های مشترک، سرکشی و بازدیدهای سرزده با رویکرد اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و کنترلی نسبت به جلوگیری و ممانعت از شیوع مصرف قلیان در اماکن عمومی اقدام کنند.
این مقام قضایی استان در ادامه هشدار داد: در صورت عرضه قلیان، آلات و ادوات آن به عنوان جرم مشهود جمع‌آوری و واحد متخلف نیز پلمپ و متصدیان و عرضه کنندگان متخلف تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با توجه به هشدارهای گذشته سخت و بازدارنده خواهد بود.
معاون دادستان مرکز استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: لازمه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و عمومی است و باید نسبت به این موضوع راهکارها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی دستگاه های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه ها به جامعه آموزش داده و اطلاع رسانی شود تا از شیوع هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =