چین با اجساد کرونایی چه می کند؟ ادعای یک رسانه انگلیسی و واکنش پکن/عکس

ایرنا نوشت: رسانه‌های انگلیسی مدعی شده‌اند، با استناد به انتشار تصاویر ماهواره‌ای، انتشار دی‌اکسید سولفور از شهر ووهان چین افزایش یافته که احتمال جسدسوزی گسترده در این شهر کرونازده را قوت می‌بخشد.

به گزارش یورونیوز، روزنامه انگلیسی سان به تازگی تصاویری ماهواره‌ای از دو شهر قرنطینه شده ووهان و چونگ کینگ چین منتشر کرده که مقادیر زیادی دی اکسید سولفور انتشار یافته است.

این روزنامه مدعی شده با استناد به این تصاویر و با توجه به اینکه ستون‌های دود از این دو شهر به هوا برخاسته است، احتمال دارد که چین در پی امحای شواهدی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در این کشور باشد.
روزنامه دیلی میرور نیز ادعای مشابهی را منتشر کرد.

واکنش چین
اداره هواشناسی و وزارت بهداشت چین با صدور بیانیه‌ای مشترک با رد اخبار منتشر شده مبنی بر انتشار دی اکسید سولفور در آسمان این کشور، اعلام کردند که مقدار این ماده در هوا ۴ تا ۸ میکروگرم در مترمکعب بوده در حالی که ادعا شده این مقدار ۱۳۰۰ میکروگرم در مترمکعب است.

 در واقع، روزنامه سان از وب سایت Windy.com به عنوان منبع اطلاعاتی خود استفاده کرده است.
براساس ادعای نشریه سان، اطلاعات این وب سایت برگرفته از تصاویر ماهواره‌ای نیست، بلکه برپایه پیش‌بینی‌های مدل‌سازی GEOS-۵ سازمان ناسا قرار داشته است. مدلی که طبق اعلام آژانس فضانوردی آمریکا، برآوردها را به طور قابل توجهی بیش از حد واقعی نشان می‌دهد.

در اصل، این مدل برطبق میزان وجود آلاینده‌ها در جو، میزان آلودگی را تخمین می‌زند. بدان معنا که احتمال آلودگی برپایه تخمین منابع آلاینده های شناخته شده برآورد می‌شود.
بعید است که ناسا علاوه بر آلودگی‌های نیروگاهی و کارخانه‌ای، آلودگی حاصل از سوزاندن جسد انسان را نیز به مدل خود افزوده باشد.

در وب سایتی دیگر که با استفاده از همین مدل، میزان دی اکسید سولفور در هوا را بررسی می‌کند و آرشیوی از روزهای پیشین دارد، آمار مربوط به روز ۱۴ فوریه(بهمن‌ماه) سال گذشته و مدت‌ها پیش از شکل گیری ویروس کرونا، مقدار مشابهی برابر با ۱۵۸۳ میکروگرم را نشان می‌دهد.

در همین حال، یک استاد دانشگاه شیمی در ایتالیا با تقسم کردن میزان دی اکسید سولفور آزاد شده در هوا بر میزان دی اکسید سولفور حاصل از سوزاندن اجساد انسان، به این نتیجه رسیده که بعید است چین اجساد را سوزانده باشد.
با توجه به وجود نیروگاه‌های بزرگ فسیلی در حومه ووهان، احتمال دارد گاز متصاعد شده از طرف این نیروگاه ها باشد. هرچند نمی‌توان قطعیت این مساله را تائید کرد.

310 23310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    16 0
    طبق گزارش خبر گزاری ها ، چین در اعلام ارقام واقعی بیماران پنهانکارری میکند و رقم واقعی را کمتر از آنچه هست اعلام کرده . دو خبرنگار چینی که با هویت جعلی مامور بهداشت و دوربین مخفی ؛ ویدیوئی از بیمارستان ها و نقل و انتقال اجساد فراوان و وضعیت قرنطینه فیلم تهیه کرده اند ، توسط ماموران امنیتی دستگیر و آزاد و دوباره دستگیر و ناپدید شده اند .
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    البته سان روزنامه زرد محسوب میشه و باید دید گاردین چی میگه. ضمن این که از چینی ها هم هیچ کاری بعید نیست. هرکاری صلاح بدونن انجام میدن.
  • ناصر IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    خوب مریضی چه کاری هستش پنهان کاری برای چیه اولا اولین باره این مریضی اومده دوما هیچ دولتی حتی اگرخبیث هم باشه ازخداش نیست گسترش پیدا کنه