علم بدون تربیت آفت می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر علم همراه با تربیت، تزکیه و ایمان نباشد، آفت جدید می‌شود که به مراتب خطرناک‌تر از جهل است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار مسوولان امور تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی اظهار داشت: انسان بدون علم هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد ولی آوارگی، جنگ و ظلم در دنیا از فرد روستایی بی‌سواد ناشی نمی‌شود بلکه منشا آن از دانشمندانی است که گواهینامه دانشگاهی دارند لذا خطر امروز علم بدون تزکیه است.

وی خطاب به مربیان پرورشی گفت: با همه مسوولیت‌هایی که دیگران دارند کار شما متفاوت است لذا کمر همت را محکم ببندید و نسبت به نجات نسل انسان از فاجعه وحشی‌گری مدرن تلاش کنید.

امام جمعه بیرجند آموزش و پرورش را خط مقدم این جبهه دانست و افزود: شهیدان از جمله حاج قاسم سلیمانی زمینه‌سازی کردند اما مربیان و معلمان باید در زمینه انسان‌سازی به صورت عملی کار کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار مربیان پرورشی در آموزش و پرورش گفت: آنچه شما متصدی آن هستید مساله اولیه و اصلی نوع بشر است و وقتی مساله‌ای در این حد اهمیت پیدا می‌کند مسوولیت‌پذیری آن نیز از هر دو جهت چه مثبت و چه منفی لوازم سنگینی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان به دلیل نامنتناهی بودن، موجود ناشناخته‌ای است و فقط خداوند می‌داند که چه آفریده است و شهید مطهری نیز در یکی از نوشته‌های زیبای خود آورده که انسان بر سر دوراهی بوده و باید هدایت، نصحیت و تزکیه شود.

وی با تاکید بر حساسیت و مسوولیت هدایت انسان اضافه کرد: مهندسی که متصدی ساختمان است باید بر همه ساختمان نظارت داشته باشد اما اگر کوتاهی کرد در نهایت یک ترکیب فیزیکی ساختمان به هم خواهد ریخت یا طول عمر مفید آن کم خواهد شد در کشاورزی و باقی مسوولیت‌ها و مدیریت‌ها این طور است اما انسان موجودی است که زمین، آسمان، منظومه شمسی و حیوانات همه به خاطر او خلق شده‌اند و امانت خدا است پس هر کس در این موجود خدایی کوتایی کند، باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ارزش کار افرادی را که در هدایت انسان به سمت کمال نقش دارند، با اهمیت برشمرد و گفت: مشکلی در کشور داریم و این است که قانون اساسی که اولین مسئله آن جایگاه انسان بوده و زیر نظر متخصصان اسلام است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و آن باید پیاده شود.

وی افزود: در مدیریت‌های کشور هر کسی سیستم خودش را غالب می‌کند که نتیجه آن سرگردانی برای نسل‌های بعد است و برای گام دوم باید آزمون و خطاهای گام اول را دور بریزیم و اگر هوای نفس نداشته باشیم ابهامی نیست پس نسل آینده را دریابیم و آموزش و پرورش را به معنای صحیح آموزش و پرورش پیاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی گفت: شعار امسال، ماموریت‌های نوین امور تربیتی در گام دوم انقلاب است.

فرشید جعفری افزود: مرجع و محور همه فعالیت‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین بوده که پشتوانه آن قرآن کریم است.

وی اظهار داشت: از همین رو هیچ فعالیتی در حوزه تعلیم و تعلم اجرایی نخواهد شد مگر اینکه مستند به این سند باشد.

وی گفت: واژه تربیت در هر ساعت از آموزش تکرار می‌شود تا مجموعه فعالیت‌های آموزش و پرورش منجر به تربیت اسلامی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =