مهر نوشت: رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: تصمیم گیری درباره اینکه آیا سفرهای نوروزی انجام شود و یا نه به عهده وزارت بهداشت خواهد بود و ما هم منتظر اعلام رسمی این وزارتخانه هستیم.

فریدون محمدی رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: سفرهای نوروزی و سفرهای دیگر با توجه به اینکه اکنون درگیر ویروس کرونا در کشور هستیم نیازمند یک تصمیم گیری خاص هست. این تصمیم گیری در واقع در سطوح بالاتر کشوری باید گرفته شود به ویژه وزارت بهداشت که متولی اصلی تصمیمگیری است و می‌تواند بگوید دامنه شیوع بیماری در روزهای آتی بیشتر می‌شود یا نه و آیا سفرهای نوروزی انجام خواهد شد یا خیر.

محمدی بیان کرد: مردم به صورت خانوادگی سفر می‌کنند طبیعی است هر طور حساب کنیم بلاخره سفر اتفاق می‌افتد پس باید ستاد سفر آمادگی‌های لازم را داشته باشد. در این زمینه نیز کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است. دبیرخانه نوروز از قبلایجاد شد مانند سال گذشته و در برخی جاها بهتر از سال قبل در تمام سطوح آمادگی وجود داشت اما یکباره با موضوع کرونا مواجه شدیم فکر نمی‌کردیم این ویروس به ایران بیاید و چند استان نیز به آن مبتلا شوند.

وی افزود: درباره سفرهای نوروزی منتظریم ببینیم تصمیم گیران بهداشتی کشور چه تمهیداتی دارند آیا سفرها به قوت قبل و بلامانع می‌تواند انجام شود و یا نه. با اینوجود کارهای لازم را انجام خواهیم داد و آمادگی لازم را داریم.

محمدی تصریح کرد: در هفته دیگر جلسه کمیته بهداشت درمان و سلامت ستاد سفر ویژه ویروس کرونا برگزار خواهد شد رئیس این کمیته در ستاد سفر دانشگاه علوم پزشکی است. اگر تا آن زمان وزارت بهداشت اعلام کرد که سفرهای نوروزی نباید انجام شود ما هم می‌گوئیم در آن سطح محدود تمهیدات ویژه خود را داشته باشند و اگر گفت که سفرها عادی انجام شود که در آن صورت این کمیته باید وظایف بیشتری را انجام دهد و تمهیدات ویژه بهداشتی اعمال شود. بنابراین تا رسماً درباره سفرهای نوروزی اعلامی به ما نشود نمی‌توان گفت که این سفرها به سیاق قبل خواهد بود یا نه.

وی در پاسخ به اینکه چرا ستاد سفر در این روزها بر خلاف همیشه که درباره هر موضوعی اطلاعیه می‌داد بسیار منفعل اقدام کرده و حتی اطلاعیه‌ای درباره سفرها نداده است گفت: این سکوت نیست. منتظر ماندن برای تعیین خط مشی و سیاست‌های وزارت بهداشت است. البته همه جا اعلام کرده‌اند که مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس به سفر نروند. اگر ما هم این اطلاعیه‌ها را می‌دادیم تکرار مکررات بود. ما می‌خواهیم اطلاعیه محکم‌تری را تهیه و ارسال کنیم.

۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =