زندانیان به طور مرتب در طول شبانه روز مورد پایش قرار می گیرند

مدیرکل زندان های استان همدان گفت: در تمامی زندان های استان یک بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت سرماخوردگی در نظر گرفته شده است که این افراد به طور مرتب در طول شبانه روز مورد پایش و مراقبت قرار می گیرند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ پژمان پروین در گفتگویی از اقدامات ویژه و گسترده اداره‌کل زندان‌های همدان در مبارزه با کرونا ویروس در سطح زندانهای استان خبر داد و افزود: قبل از اعلام رسمی خبر شیوع کروناویروس در سطح کشور و استان، این اداره کل اقدامات پیشگیرانه خود را در راستای حفظ سلامت کارکنان و مددجویان برنامه ریزی، ساماندهی و اجرا کرده است.

مدیرکل زندانهای استان با بیان اینکه برای صیانت از خانواده های زندانیان به صورت منظم و طبق برنامه های گذشته، اعطای ملاقات خانواده ها با زندانیان انجام و ملاقات ها استمرار دارد، خاطرنشان کرد: با تشکیل اکیپ شخصاً از زندان های تابعه استان سرکشی و ضمن تشکیل جلسات در محل، نیازها احصاء و دستور مقتضی صادر و حساسیت لازم نسبت به حفظ سلامت کارکنان و مددجویان در مراکز زیر مجموعه ایجاد شده است.

وی اظهار داست: با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بهداشت و درمان زندان های تابعه کلاس های آموزشی برای کارکنان و مددجویان برگزار و آموزش های پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع و اپیدمی بیماری ارائه می شود.

مدیرکل زندان های همدان تصریح کرد: ضدعفونی اماکن، طراحی و توزیع بروشور، نصب بنر و پوسترهای آموزشی در سطح زندان های استان از جمله اقدامات پیشگیرانه است که به صورت مستمر در سطح زندانهای استان ادامه دارد.

پروین با بیان اینکه توزیع دستکش یکبار مصرف و ماسک در بین کلیه مراجعه کنندگان در مبادی ورودی به واحدهای ستادی و زندان های تابعه، همچنین نصب بیش از ۴۰ دستگاه هواکش استاندارد برای تهویه هوای محل اسکان مددجویان، اعلام کرد: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و شوینده، تدوین برنامه غذایی ویژه طبق نظر کارشناس تغذیه برای کارکنان و مددجویان، از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با اپیدمی و شیوع کروناویروس در زندان های استان است.

وی از حمایت های بی دریغ و رهنمودهای رئیس سازمان زندان های کشور مبنی بر تشکیل جلسات متعدد و پیگیری های مستمر وی در طول مدت اخیر و تاکید بر حفظ سلامت کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان قدردانی کرد و افزود: با نظر مثبت رئیس کل محترم دادگستری و مراجع قضایی استان به بیش از ۱۱۰۰ زندانی مرخصی به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز اعطا شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =