هیات روسی با تعلیق مذاکرات، آنکارا را ترک کرد

فارس نوشت: هیأت روسیه که برای انجام هماهنگی درباره سوریه به آنکارا سفر کرده بود از عدم ادامه مذاکرات و ترک پایتخت ترکیه خبر داد.

 

وزارت خارجه ترکیه شامگاه جمعه خبر داد که هیئت روسیه که برای نشست‌های فنی درباره سوریه در آنکارا حضور داشت آنکارا را ترک می‌کند و نشست‌های دوطرفه ادامه نخواهد یافت.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «به طرف روسی درباره ضرورت آتش‌بس دائم در ادلب و عقب‌نشینی نیروهای نظام سوریه به مرزهای توافق سوچی تاکید کردیم.»

هیئت روسیه در حالی آنکارا را ترک می‌کند که قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روزهای ۵ و ۶ مارس (۱۵ و ۱۶ اسفند)درباره موضوع سوریه با یکدیگر دیدار کنند.

از سوی دیگر منبعی مسؤول در وزارت خارجه سوریه جمعه (نهم اسفند) در مورد تحولات اخیر ادلب گفت: «تبلیغات دروغینی که ترکیه و کشورهای غربی علیه سوریه طی روزهای گذشته انجام دادند، حمایت آن‌ها به ویژه رژیم ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی طی سال‌های گذشته را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها برای اجرای نقشه‌های خود علیه خواسته‌های مردم سوریه از جمله نابودی تروریسم در این کشور، سرمایه‌گذاری کرده و روی این نقش‌ها حساب باز کرده بودند».

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    پس این موضوع ثابت میکنه که ترکیه پشت سرتروریستهای مخالف دولت سوریه قرارداره وحالاکه دیده تروریستهادرارندشکست می خورندبه دست وپاافتاده تامستقیما ازتروریستهاپشتیبانی کنه،لعنت برسیاست منافقانه اردوغان که همه چیزش دروغ ونیرنگه