۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۲

طبق آخرین اظهار نظر معاون وزیر نیرو آب‌بهای تهران افزایش پیدا می‌کند.

فهیمه حسن‌میری: در حالی که مدتی است بحث احتمال افزایش قیمت آب و برق مطرح بوده و موافقان و مخالفانی نیز داشته است، طبق آخرین اظهارنظر معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، تعرفه‌های آب در شهرهایی همچون مشهد افزایش یافته و طی تفاهمنامه‌ای آب‌بهای تهران نیز افزایش می‌یابد.

محمدرضا عطارزاده ضمن خبر دادن از افزایش تعرفه‌های آب در شهرهای مختلف کشور و با بیان این‌ که این افزایش تعرفه‌ها قانونی است، افزود: در مشهد طی تفاهمی این افزایش انجام شد و در تهران نیز طی تفاهمی قانونی و با همکاری شورای شهر، آب‌بها بالاتر می‌رود. این در حالی است که پیش از این، وزیر نیرو بیان کرده بود که لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند جایگزین افزایش تعرفه‌های آب و برق شود.

پرویز فتاح درخصوص ارائه لایحه به مجلس برای افزایش تعرفه برق و آب مانند هر سال که در شهریورماه صورت می‌گرفت، گفته بود: این موضوع به دولت دهم مربوط می‌شود و پس از استقرار دولت دهم آنها باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند؛ اما به دلیل اینکه مجلس قول تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را داده است و نظر آنها در مورد لایحه بهتر شده، بنابراین اگر لایحه در مجلس به تصویب برسد، دیگر نیازی به ارائه لایحه‌ای دیگر از سوی دولت به مجلس برای افزایش تعرفه برق و آب نخواهد بود. اما اواخر تیرماه، داوود ملایی، مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران درباره‌ احتمال افزایش تعرفه‌های آب اظهار کرده بود: فعلاً تعرفه‌ جدیدی به ما ابلاغ نشده است، ولی ما پیگیر ایجاد تعرفه‌های منطقی هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم. به عقیده موافقان افزایش تعرفه، ایران جزو معدود کشورهایی است که قیمت برق، آب و انرژی آن نسبت به سایر کشورها بسیار ارزان است و این امر سبب شده مصرف‌کنندگان، توجه چندانی به استفاده بهینه از این محصولات نداشته باشند و بر همین اساس هم بوده که دریافت جریمه‌ از مشترکان پرمصرف و محاسبه پلکانی مصرف در دستور کار دولت قرار گرفته است.

اما علاوه بر افزایش تعرفه، برخی مشترکان نیز با جیره‌بندی آب مواجهند. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا چند روز پیش، از جیره‌بندی آب در بعضی شهرها خبر داده و اعلام کرده بود: به دلیل خشکسالی در نیمه اول سال آبی جاری، مجبور به جیره‌بندی آب برای 500‌ هزار نفر در کل کشور شدیم که این نوبت‌بندی در شهرهای کوچک صورت می‌گیرد. این نوبت‌بندی در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته و به نحوی است که برخی نقاط 8 ساعت، برخی دیگر 12 ساعت و برخی‌ها نیز 18 ساعت آب در اختیار دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =