اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز در قزوین

محمدی گفت: طرح نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر متخلفان، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات و برخورد با گرانفروشی، احتکار و سایر تخلفات احتمالی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هوشنگ محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و متعاقب آن افزایش تقاضای مردم برای انجام سفرهای نوروزی و خرید، تعزیرات حکومتی نیز براساس وظایف قانونی درجهت رفاه حال شهروندان و حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین مقابله با روند افزایش تخلفات احتمالی و ایجاد تعادل در بازار خصوصاً تخلف گرانفروشی و نظارت برقیمت مایحتاج ویژه سال نو، طبق سنوات گذشته طرح ویژه نظارتی نوروز را با رویکرد پیشگیرانه در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه طرح با محوریت اقدامات پیشگیرانه و شبه قضائی برگزار می شود، افزود: مرحله نخست این طرح از ۱۰ تا ۲۹اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و مرحله دوم طرح از یکم تا ۱۵فروردین ماه سال جدید است و شهروندان می توانند شکایات را از طریق سامانه یا تارنمای.ir 135 تعزیرات حکومتی ثبت کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: در اجرای این طرح پرسنل کشیک در ایام غیر تعطیل علاوه بر ساعت کار اداری، در ساعات بعد از ظهر  و در ایام تعطیل نیز  علاوه بر حضوردر ادارهکل و نظارت در سطح بازار آماده دریافت و پیگیری گزارشات شهروندان هستند.
محمدی  گفت: با اجرای این طرح همچنین گشت های سیار بازرسی تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دیگر دستگاههای ذیربط در مراکز خرید، فروشگاهها و نمایشگاههای بهاره مستقر و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی  با تشکیل پرونده نسبت به صدور حکم در اسرع وقت و خارج از نوبت در همان محل اقدام می کنند.
وی یادآور شد: رسیدگی بدون تشریفات کم هزینه بودن و مدت کم زمان رسیدگی به تخلف ها از جمله اهداف اصلی تعزیرات حکومتی در جهت بازدارنده بودن جرایم تخلفاتی است.
وی عمده مراکز مورد هدف در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز را شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط اعم از هوایی، زمینی و حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، هتل ها، اماکن تفریحی و فرهنگی، مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری شهری و جاده ای، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی ها، مراکز توزیعی، مراکز خدماتی، انبارها، سردخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای، نمایشگاه های بهاره، میدان‌های میوه و تره بار، جایگاه های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه ها، آمبولانس های خصوصی و آرایشگاه های زنانه و مردانه اعلام کرد.
محمدی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کنونی شاهد برخی بداخلاقی‌ها در حوزه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم  هستیم که به جدیت با متخلفان برخورد می‌شود.
وی تاکید کرد: به جد خطاب به آن هایی که قصد بازی با سلامت مردم را دارند تاکید می کنم برخورد تند و سخت با اشد مجازات در انتظار آن ها خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =