حضور در اماکن عمومی، خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

جمالی پور گفت: شهروندان تا حد ممکن به منظور پیشگیری از بیماری کرونا از منزل خارج نشوند چون حضور در اماکن عمومی، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه کارگروه استانی مبارزه با کرونا ویروس، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: بهترین و ساده‌ترین راه برای پیشگیری از شیوع این ویروس در بین خانواده‌ها خارج نشدن از منزل است.
جمالی پور تاکید کرد: به تمامی شهروندان عزیز هم استانی توصیه می‌شود برای در امان ماندن از خطر شیوع ویروس کرونا تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.
وی اضافه کرد: لازم است صراحتا به مردم بگوییم که در صورت رعایت نکردن پیام‌ها و توصیه‌های کارشناسان و متخصصان امر با حضور در اماکن عمومی، بازار، تجمعات و مراکز خرید احتمال مبتلا شدن به این ویروس خطرناک افزایش می‌یابد.
استاندار قزوین افزود: شهرداری قزوین مکلف شده تا با استفاده از پنج هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و میز و نیمکت بوستان‌های شهر را شست و شو دهد و شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان نیز موظفند در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.
 وی گفت: همچنین مدارس و مراکز آموزشی استان نیز با نظارت نمایندگان بهداشت در حال ضدعفونی شدن و گندزدایی هستند.
جمالی پور در ادامه گفت: تولیدکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده موظف شده‌اند ابتدا نیاز مردم استان را تامین کرده و در صورت اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی این اقلام را به استان‌های دیگر نیز ارسال کنند.
استاندار قزوین افزود: ساعت شروع کار ادارات استان به جز دانشگاه علوم پزشکی قزوین در راستای حفظ سلامت کارکنان از امروز ۱۰اسفند ۹۸ تا پایان هفته از هشت و ۳۰دقیقه شروع خواهد شد.
جمالی پور گفت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان استانی و همراهی مردم عزیز استان به زودی ویروس کرونا را شکست دهیم و آرامش و امنیت روانی دوباره به جامعه و سطح کشور بازگردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =