۱۱ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
تمام قهرمانی‌های تاریخ مهندسی شده است؟!

اگر مدعیان قهرمانی این زوری را که برای اعلام مهندسی شدن بازی‌ها می‌زنند در میدان مسابقه می‌زدند، شاید امسال پرسپولیس قهرمان نمی‌شد، اما از نظر فوتبالی، منطقی و هر نظر دیگری خیلی بی‌انصافی است که بگوییم حق پرسپولیس قهرمانی نیست.

شخصاً از استقلال استراماچونی خیلی خوشم می‌آمد و حتی استقلال مجیدی را هم با وجود باخت به گل‌گهر می‌پسندم، چون حتی در روز باخت ۴، ۵ موقعیت گل صددرصد ایجاد کرد و می‌توانست حتی ببرد، اما ناگهان گلر دوم حریف یاشین شد و تمام خوب‌های استقلال مثل ارسلان مطهری، مسعود ریگی و... که امسال عالی کار کرده بودند، «گل خراب‌کن» شدند، اما صرف‌نظر از این بازی باید به اتفاقات اخیر فوتبال ایران نگاهی متفاوت داشت.

۳ سال است که پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود و سایر مدعیان می‌گویند بازی‌ها مهندسی شده است! پارسال استقلالی‌های عزیز گفتند وزیر و پسرش پرسپولیسی هستند، اما اگر فرشید اسماعیلی آن پنالتی معروف را چیپ نمی‌زد وزیر می‌توانست چه کار کند؟ آیا سلطانی‌فر (که البته انتقاداتی به او وارد است) گفته بود چیپ بزنید؟ آن پنالتی سرنوشت لیگ پارسال را عوض کرد و پرسپولیس قهرمان شد امسال هم دوباره زور مدعیان در مستطیل سبز به پرسپولیس نمی‌رسد و شروع کرده‌اند به بیان همان جمله تکراری که بازی‌ها مهندسی شده است. کار به جایی کشید که مالک تراکتور به اسم پرسپولیس هم بند کرده در حالی که پرسپولیس در جریان مسابقات هم تراکتور و صنعت نفت را برد، هم شهرخودرو را و هم سپاهان مقابل قرمزها بازی نکرد به طوری که شایان مصلح بازیکن این تیم صراحتاً گفت ما هم‌قسم شده بودیم مقابل پرسپولیس بازی نکنیم!

اگر مدعیان قهرمانی این زوری را که برای اعلام مهندسی شدن بازی‌ها می‌زنند در میدان مسابقه می‌زدند، شاید امسال پرسپولیس قهرمان نمی‌شد، اما از نظر فوتبالی، منطقی و هر نظر دیگری خیلی بی‌انصافی است که بگوییم حق پرسپولیس قهرمانی نیست. حتی اگر بپذیریم در دو، سه بازی هم داوری‌ها به سود پرسپولیس بوده باز هم نمی‌توانیم از فاصله زیاد امتیازی این تیم با سایر رقبا بی‌تفاوت بگذریم. در همین بازی با شهرخودرو پرسپولیس تا دقیقه ۱۶ با دو گل جلو بود، اما مالک این باشگاه هم بعد از بازی حرف‌های عجیبی زد تا کسی از او نپرسد حالا در ایران می‌خواهند پرسپولیس را قهرمان کنند شما در آسیا چرا هر دو بازی‌تان را باختید؟! از آن‌سو سپاهانی‌ها هم مرتکب یک اشتباه بسیار بزرگ و استراتژیک شدند. آن‌ها مقابل پرسپولیس بازی نکردند و حواشی این بازی باعث شد تمرکزشان برای بازی با ذوب‌آهن هم به هم بخورد و ۲ امتیاز مهم دیگر را هم از دست بدهند.

امسال هم پرسپولیس قهرمان می‌شود، اما اگر فصل آینده به فرض سپاهان، استقلال یا تراکتور قهرمان شوند این‌بار نوبت پرسپولیسی‌ها می‌شود که بگویند قهرمانی مهندسی شده بود و یا بعد از ۴ قهرمانی پرسپولیس می‌خواستند دیگران را هم راضی کنند! با این روند از الان تا آخر تاریخ هر تیمی قهرمان شود، قهرمانی‌اش مهندسی شده است.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    18 1
    واقعا موافقم ،پرسپولیس صد در صد قهرمانه ومثلث تاس باید واسه دومی تلاش کنن
  • داود IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    7 0
    دوست عزیز مگه همین پرسپولیسیها و مدیرعاملشون وقتی استقلال رفت صدر فریاد نمیزدن که از بالا نمیخوان پرسپولیس قهرمان بشه ؟
  • AE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    10 0
    لنگ آنلاین
  • ایرانی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    9 0
    برادر وسط مسابقات لیگ رفتین مربی شهرخودرو رو به زور آوردین پرسپولیس و بعدشم هرپی بودجه و امکانات و حمایت داوری و ... میریزین تو حلق این تیم خب معلومه تو این شرایط نابرابر تیم های شهرستانی بازنده خواهند بود
  • كوهي IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    2 1
    از يه استقلالي دو اتيشه اين متن خيلي باعث تعجب بود
  • DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    7 0
    همین بازی پرسپولیس با سپاهان معلوم شد که لیگ مهندسی شده یا نه
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    12 0
    تمام قهرمانی های تاریخ مهندسی شده نیست. ولی تمام قهرمانی های چند سال اخیر پرسپولیس مهندسی شده است. از زمانی که وزیر ورزش فعلی سر کار آمده .
  • NL ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    8 0
    به خدا قسم تمام قهرمانی های این تیم حکومتی و مافیایی مهندسی شده بوده است . از قهرمانی های علی \روین بگیرید در جام دورهمی باشگاه های تهران زمان جنگ تا آن فینال کذایی با س\اهان در زمان قطبی . همین سه سال متوالی اخیر .
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    7 0
    خبر آنلاین چرا کامنت هایی که به ضرر پرسپولیس هست رو هرگز منتشر نمی کنی؟ ده ها بار کامنت دادم کاملا مودبانه اما هیچ کدوم منتشر نشده . بیخود نیست که معروف شدی به لنگ آنلاین
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    5 0
    خیر ولی مشخصات بیشتر قهرمانی‌های پیروزی مهندسی شده است
  • ح IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    5 0
    بعد از حرفای امروز ستار همدانی در شبکه 3، آقای نویسنده این متن حداقل تو رو خدا برای یه مدتی سکوت اختیار کن.
  • جمشید سبحانوردی NL ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    4 1
    برادر گرامی یک تنه نظر شخصی خودت را در سایت ملی درج نکنید این که میگویند نتایج و قهرمان لیگ مهندسی شده است هزاران دلیل سفت و محکم هست که نمیتوان به این سادگی ازش گذشت نمونه بارزش این که میگویی پرسپولیس خوب بازی می کنه در دو بازی جام باشگاه های آسیا دیدیم چطور نتیجه گرفت برای اون بازیها چه دلیلی داری ؟ قطعا فقط سکوت داداش یه کم واقع بین باش مردم فوتبال دوست خیلی وقته از فوتبال مهندسی نتایج دلسرد شده اند انشاا... طی چند سال آینده خواهی دید که این قهرمان پفکی شما چطور محو میشه و واقعیتها آشکار میشه جواب هزاران سوال مردم و مربیان و فوتبال دوستان را در آینده خواهید گرفت به خدا و به قرآن قسم این جام فلزی شما اندازه یه بادکنک برای فوتبال دوستان ارزش نداره هرچند میدونیم برای خود طرفداران پرسپولیس هم نمیپسبه چون در عمل رقابتی در کار نیست.
  • پویا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    10 0
    احسنت فرهاد خان از اون دسته از استقلالی های منطقی که حق مطلب رو ادا کرد.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    10 0
    دو کلام حرف حساب
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    8 0
    اینو به استقلالی ها بگید
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    15 1
    الانه که استقلالی ها حمله کنن بهت
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 0
    آره از دید استقلالی ها همینه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    8 0
    آره نظر استقلالی ها همینه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    14 0
    نه فقط قهرمانی های استقلال پاکه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    10 0
    توهم استقلالی هاست فقط