حمله هسته‌ای به روسیه برای خود آمریکا هم نابودکننده خواهد بود

تسنیم نوشت: استاد دانشگاه میشیگان هشدار داد که حمله هسته‌ای آمریکا به روسیه و چین، حتی اگر با پاسخ متقابل آنها روبرو نشود، می‌تواند عواقب کشنده‌ای برای خود آمریکا داشته باشد و این کشور را به نابودی بکشاند.

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشته است: "جاشوا پیرس" استاد دانشگاه علوم تکنولوژی و مهندسی میشیگان در مقاله‌ای در نشریه «The Conversation» چنین ابراز عقیده کرده است که اقدام آمریکا در پرتاب، حتی بدون پاسخ متقابل، 100 کلاهک هسته‌ای به مناطق مختلف خاک روسیه، برای خود ایالات متحده ویرانگر خواهد بود.

پیرس یادآور شده است که چنین سناریویی منجر به مرگ تعداد زیادی از خود آمریکایی‌ها خواهد شد ، برای اینکه پس از چنین حمله‌ای، سطح خطرناکی از دوده هسته‌ای وارد جو فوقانی کره زمین خواهد شد. این امر باعث کاهش دمای قابل توجه جهان و در نتیجه آسیب رسیدن به کشاورزی خواهد شد. بنابراین ، حتی اگر حمله هسته‌ای ایالات متحده به روسیه و چین، با پاسخ متقابل آنها روبرو نشود، این اقدام می تواند عواقب کشنده‌ای حتی برای خود آمریکا داشته باشد.

به گفته پروفسور پیرس ، پرتاب یک هزار کلاهک هسته‌ای از خاک ایالات متحده منجر به کشته شدن، حداقل 140 هزار آمریکایی خواهد شد. پرتاب 7 هزار کلاهک منجر به گرسنگی 5 میلیون نفر خواهد شد.

لازم به یادآوری است که در اواخر ماه فوریه دریادار "چارلز ریچارد" رئیس فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی که برای دفاع در برابر تهدیدات احتمالی از جانب روسیه از لحاظ فنی امکان پذیر نیست و تهدیدی برای ثبات راهبردی ایالات متحده خواهد بود.

پیش از این در اواسط ماه فوریه اعلام شد که ناتو قصد دارد تا سیستم دفاع موشکی در اروپا را بهبود ببخشد ، گستردگی رزمایش‌های نظامی خود در این رابطه را افزایش داده و توان بالقوه هسته‌ای و تهاجمی خود را گسترش دهد.

به گفته "ینس استولتنبرگ" دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی ، این اقدامات در واقع پاسخی به استقرار جدیدترین موشک‌های کروز در روسیه است. در عین حال ، وی تاکید کرد که ناتو علاقه‌ای به از سرگیری مسابقه تسلیحاتی با مسکو ندارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    4 0
    اینا همش حرفه ، روسیه موشک اتمی هایپرسونیک داره و کسی جرئت حمله بهش رو نداره
  • ساشا IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    5 0
    یک روزی برادر امریکا هیتلر هم ادعای فتح وتسخیر تمام دنیا را میکرد وتا حدودی همه کشورها راداشت فتح میکرد تا رسید به روسیه ودید که گلوگیر هست وحریف مبارزان روسی که با شجاعت تمام از مردو زن وکودک میجنگیدند نمیشود وشکست خوردوروسیه فاتح اصلی جنگ جهانی بود چون المان تنها کشوری را که نتوانست شکست بدهد روسیه بودامریکا وچند کشورهم که شکست خورده بودند تا دیدندکه روسیه بعنوان فاتح اصلی داره به المان میرود برای اینکه از قافله عقب نمانند بدنبال روسیه وارد المان شدند وخودشان را هم جزفاتحان نامیدندولی همه میدانیم که فاتح اصلی فقط روسیه بود وباقی نام فاتح را یدک می کشیدند خلاصه چون ازقدرت روسیه واهمه داشت با نامردی اقتصاد روسیه را تحت فشار قراردادوکاری کرد که منجر به فروپاشی شوروی شد اما وضعیت برای امریکا بدتر شد چون باعث تولد یک کشور قدرتمندتر بنام روسیه شدکه از قضا خارچشم امریکا شد ودر تمام فنون بدون ادعا از امریکا برترشدولی این رابدان اگه تو الان برای نبرد باروسیه خودت را اماده میکنی روسیه سالهاست که خودشو برای نبردباتو اماده کرده ودر اخر با نابودی ومحوتو از صفحه تاریخ این جنگ تمام خواهد شد .
  • صابر IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 0
    امریکا زیاد رویاپردازی میکنه ومعمولا هرکاری که تو فکرخبیثش هست ونمیتونه عملی کنه با انیمیشن وسینمای هالییودیش میسازدمگه تو همان فیلمها بتونی همچین چیزی را بسازی مثل زمانیکه روسیه بعنوان اولین کشوربه کره ماه رفت وامریکا چون میخواست از روسیه عقب نماند ولی توان وعلمش را نداشت اعلام کردکه به ماه میرود ولی در همان سینمای هالییودباتقلب وجعل طوری صحنه سازی کردکه انگار واقعا به ماه رفته وباموفقیت برگشته البته فقط از سکوی سینمای هالییودودر عالم رویا.
  • روح الله US ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    عاقلان دنیا چرا ساکت نشسته اند وآمریکا کاری ندارد و همواره کا رش مبارز طلبیدن ونا امن کردن دنیاست
  • ناشناس DE ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 0
    آمریکا أبله،فکر کرده چین و روسیه مثل ژاپن هست که بخواهد هسته ای بزنه.