همه اقدامات منطقه آزاد انزلی در مقابله با ویروس کرونا/ راه‌اندازی خط تولید مواد ضد عفونی کننده و ماسک در منطقه

در شرایط شیوع کرونا، تاکید زیادی به کمک به روستاها و جوامع محلی داریم و دیدگاه این نیست که توجه کنیم آیا وظیفه ما هست یا خیر و یا اینکه چه هزینه‌ای را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از انزلی ، مهدی کوچکی، مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد انزلی درباره اقدام این سازمان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: با توجه به اینکه استان گیلان دومین استان کشور بود که بیماری کرونا در آن شیوع پیدا کرد، سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در درجه اول اقدام به راه اندازی ستاد مقابله با کرونا کرد تا همه مباحث به صورت یکپارچه و به صورت متمرکز پیگیری شود.

کوچکی افزود: این ستاد کار خود را با حضور معاونان و مدیران سازمان آغاز کرد و با توجه به اینکه فاز تجارت و گردشگری یکی از مراکز عمده حضور مردم و گردشگران است هماهنگی لازم برای کنترل ورودی افراد به این قسمت با تب سنج لیزری انجام شد تا افراد دارای بیماری به سرعت شناسایی شوند که این اقدام همچنان در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر آن سطوح حساس در شهر و اماکن عمومی و مجتمع ها نیز ضد عفونی شدند و به صورت روزانه نیز ضدعفونی و گندزدایی می شوند.

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از مکان های مهم برای ما روستاها هستند که ضمن برگزاری جلسات در روستاها و اطلاع رسانی به افراد، پوسترها و بنرهایی نیز برای جوامع محلی آماده کردیم و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیز آموزش های لازم به افراد داده شد.

کوچکی خاطرنشان کرد: در روستاها نیز مکان های عمومی مانند سرویس های بهداشتی، پارک ها، زمین های بازی و... به صورت روزانه توسط چند تیم ضدعفونی می‌شوند

دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا در منطقه آزاد انزلی افزود: از ظرفیت روستاها و شوراها نیز در راستای این اقدامات استفاده شد و معاونت بندری نیز به واسطه اینکه روزانه شاهد حجم تردد زیاد کالاها و افراد است، به عبارتی حساسیت زیادی دارد و خط مقدم مبارزه با این ویروس محسوب می شود که در این شرایط تلاش کردیم شرایط را برای افراد و همکاران ایمن کنیم. در سازمان نیز سعی بر این بوده است که جلسات به صورت غیر حضوری برگزار شود و با دستور دکتر روزبهان، مدیرعامل سازمان، ساعت کار سازمان کاهش پیدا کرد. در بخش صنعت نیز برنامه هایی برای ضد عفونی و ایمن سازی انجام داده ایم.

وی اظهار کرد: یکی از کارخانه های عطر و ادکلن مستقر در منطقه، با توجه به نیاز منطقه، خط تولید خود را تغییر داده و با هماهنگی های لازم با سازمان غذا و دارو و سازمان منطقه آزاد انزلی، از پنجشنبه گذشته خط تولید مواد ضد عفونی کننده را شروع کرده که از روز گذشته(شنبه ۱۰ اسفند) محصولات آن وارد بازار خواهد شد.

کوچکی همچنین بیان کرد: از روز یکشنبه ۱۱ اسفند نیز یکی از واحدهای تولیدی سطح منطقه، اقدام به تولید ماسک خواهد کرد.

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مدیر عامل سازمان تاکید زیادی بر کمک به روستاها و جوامع محلی دارند و دیدگاه این نیست که توجه کنیم آیا وظیفه ما هست یا خیر.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایشان  اهتمام و دقت خوبی دارند و کمک حال ما در ستاد هم هستند و روزانه پیگیرند تا اقدامات به درستی انجام شود.

دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا در منطقه آزاد انزلی در پایان افزود: تا امروز در بحث ایمن سازی و پیشگیری توانسته ایم با ویروس کرونا مقابله کنیم و اقدامات خوبی را انجام دهیم تا انشاالله از این مرحله هم به سلامت عبور کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =