لغو رزرو نوروزی بدون پرداخت جریمه

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان البرز گفت: با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا امکان لغو تمامی رزروهای نوروزی بدون پرداخت جریمه وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین استان البرز؛  علی عبادی  با اشاره به ارسال بخشنامه‌ای از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ادارات کل استانی برای اجرا در سطح تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ، اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه از تاریخ اول اسفندماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، هر گردشگر یا مسافری که درخواست انصراف از سفر کند تمامی تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچ گونه جریمه ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران اقدام می‌کنند.
وی با بیان اینکه بخشنامه ارسالی از سوی وزارت‌خانه به تأسیسات گردشگری استان ابلاغ شده است، گفت: به تأسیسات گردشگری توصیه شده است که با توجه به عدم امکان پیش بینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود، فعالان و مدیران تأسیسات گردشگری از ایجاد هرگونه تعهد الزام آور برای سفرهای نوروزی هموطنان عزیز خودداری کنند.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان البرز گفت: فعالان و مدیران تأسیسات گردشگری ضرورت دارد که ضمن اطلاع رسانی و توجیه دقیق شرایط حاکم در مبدا و مقصد سفر، تمهیدات لازم را برای اعمال هرگونه کنسلی احتمالی و باز پس گرداندن وجوه گردشگران در قراردادهای کاری خود با ارائه دهندگان خدمات گردشگری در داخل و خارج از کشور مد نظر قرار دهند.
عبادی با بیان اینکه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری همچنان برقرار است، ادامه داد: با عنایت به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی برگزاری تورهای مسافرتی به شیوه جمعی و یا گروهی امکان پذیر نبوده اما اگر مسافری به صورت فردی بخواهد سفری را انجام دهد از سوی دفاتر خدمات مسافرتی بعد از توجیه کامل شرایط و انعقاد قرارداد با ذکر شرایط سفر اقدام خواهد شد.
وی در خصوص اعمال کنترل‌های مراقبتی در برابر کرونا ویروس و پیشگیری از انتقال آن در سطح واحدهای پذیرایی و اقامتی استان البرز نیز گفت: در این مورد عرضه قلیان تا اطلاع ثانوی در تمامی واحدهای مربوطه ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف برابر ضوابط و مقررات اقدام خواهد شد.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان البرز در خصوص شرایط و ضوابط اعمال شده در سطح هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی استان نیز توضیح داد: طبق بخشنامه ارسالی از سوی وزارت‌خانه شرایط ابطال رزرو اتاق و یا محل اقامت بر اساس شیوه نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی عمل می‌شود.
عبادی گفت: دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تأسیسات گردشگری مبتنی بر آموزش، اطلاع رسانی اقدامات پیشگیرانه، نحوه کنترل و مقابله با این ویروس ابلاغ شده است که انتظار می‌رود تأسیسات گردشگری با رعایت توصیه‌های بهداشتی نسبت به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اقدام کنند.
وی بیان کرد: در تورهای مسافرتی نظارت لازم بر بخشنامه ابلاغی وزارتخانه متبوع انجام خواهد شد اما بدیهی است هزینه‌های مربوط به کنسلی بلیط سفر تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه بحث اعمال بازدیدها و نظارت‌ها از واحداهای اقامتی و پذیرایی در دستور کار میراث فرهنگی استان البرز قرار داده شده و به زودی آغاز می‌شود، گفت: نظارت دقیق بر این اماکن و با رعایت موازین بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت خواهد گرفت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =