کرونا ویروس فقط افراد مسن را هدف قرار می‌دهد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک متخصص بیماری های عفونی گفت: افراد مسن یا کسانی که سن زیادی دارند باید این موضوع ویروس «کرونا» را جدی بگیرند.

حمید عمادی کوچک، متخصص بیماری های عفونی گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) روزانه حدود ۶۰۰ تا ۸۰۸ نفر مراجعه کننده داریم که بعضی از آن‌ها به علت گرفتن تست کرونا به بیمارستان می‌آیند.

او افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر هر روز در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری می‌شوند که از همان آغاز اپیدمی تا به امروز فقط دو نفر فوتی داشتیم و آن دو بالای ۸۰ سال سن داشتند که جواب آزمایش یکی از آن‌ها تا هنوز نیومده است.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: افراد مسن یا کسانی که سن زیادی دارند باید این موضوع ویروس «کرونا» را جدی بگیرند، اما گاهی اوقات بعضی افراد جوان هم فوت شده اند.

او گفت: در علم پزشکی صد درصدی وجود ندارد و گاهی اوقات از ما می‌پرسند که سکته قلبی در چه کسانی شایع‌تر است؟ ما در جواب می‌گوییم افراد مسن، اما همین امر ممکن است عامل مرگ جوانان هم شود. یعنی نمی‌خواهم بگویم که هیچ فرد جوانی صد درصد مبتلا نمی‌شود.

عمادی کوچک با اشاره به انتشار پخش ویدیو غش کردن فردی در میدان انقلاب اظهار کرد: غش کردن یا از حال رفتن ممکن است به علت کم شدن آب بدن یا تحت تاثیر فشار عصبی باشد که در این صورت خون کافی به مغز انسان نمی‌رسد، اما بعضی اوقات هم ممکن است به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا رخ دهد، ولی ویدیو منتشر شده از فردی که در میدان انقلاب غش کرده بود نمی‌توان گفت که او به علت ویروس کرونا در آن شرایط قرار گرفته است.

او افزود: این نکته باید یادمان باشد تا از هر چیزی به اندازه خودش بترسیم و ترس ابتلا به کرونا نباید ذهنمان را درگیر کند چرا که این ویروس برای افراد سالم و کمتر از ۵۰ سال نگران کننده نیست.

عمادی کوچک اظهار کرد: افراد بالای ۵۰ سال، مبتلایان به دیابت کنترل نشده، بیماران قلبی_ ریوی، کسانی که پیوند کبد و شیمی درمانی انجام داده اند بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: تعطیلی مدارس به معنای این نیست که دانش آموزان به کرونا مبتلا می‌شوند بلکه به این معناست که اگر این افراد از منزل خارج شوند ممکن است اهالی خانه را هم درگیر کنند.

عمادی کوچک در پایان گفت: باید به یک سری قواعد اهمیت دهیم و هیچ نگرانی از ابتلا به کرونا نداشته باشیم و فراموش نکنیم که هر غش کردنی در خیابان به معنای بروز «ویروس کرونا» نیست.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =