برخورد قاطعانه  با  شایعه پراکنان فضای مجازی در حوزه گردشگری کیش

در پی شایعات بی اساس و بعضاَ مغرضانه منتشر شده در فضای مجازی جزیره علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری از برخورد قاطعانه با شایعه پراکنان فضای مجازی در حوزه گردشگری کیش خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، با بالا گرفتن تب شایعات بی اساس در گردشگری کیش، در روزهای اخیر، موجی از نگرانی برای گردشگران و کیشوندان رقم زده است. تب شایعات مغرضانه در تنور فضای مجازی هر روز داغتر و داغتر می شود و فضای گردشگری را ملتهب می کند. 
علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری از گردشگران و کیشوندان درخواست کرد که به شایعات بی اساس و بعضاَ مغرضانه ی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند و اخبار درست و به روز را صرفاً از وب سایت سازمان منطقه آزاد کیش به آدرس www.kish.ir  دنبال کنند. 
وی در ادامه گفت: در فضای ملتهب گردشگری امروز، برخی از رقبا اقدام به رفتارهای ناجوانمردانه ای نموده اند و شایعات بی اساسی را برای هم صنفان خود در فضای مجازی منتشر می کنند. کارشناسان مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری به صورت شبانه روزی، در حال بازدید و رسیدگی به تمامی مراکز هستند. از تمامی مردم فهیم درخواست داریم که به شایعات کرونایی توجهی نکنند. بی شک شیوع ویروس کرونا در کشور، لطمات اقتصادی جبران ناپذیری به بخش گردشگری وارد کرده است که در این بین اتحاد مردم و دولت را برای گذر از این دوره ی پرالتهاب نیاز است. 
ابراهیمی معینی در پاسخ به برخورد با افراد سودجو و شایعه پراکن گفت: قانون مجازات اسلامی صراحتاً مطابق با مواد 744، 745 و 746 به مجازات نشر اکاذیب در فضای واقعی اشاره کرده است. همچنین بر اساس قانون، ماده 18 جرایم رایانه ای به صراحت اعلام می کند که نشر اکاذیب در فضای مجازی با استفاده از داده های رایانه ای جرم تلقی می شود از این رو با تمامی افرادی که در این دوران حساس اقدام به شایعه پراکنی در خصوص جزیره کیش نمایند، مطابق قانون برخورد قاطعانه خواهد شد. 
مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش در پاسخ به شایعه ی "عدم پذیرش مسافران برخی از شهرها در مراکز اقامتی کیش" گفت: ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور همه گیر شده است و در حال حاضر به شهر خاصی اختصاص نداردو از این رو، نشان دادن حساسیت ویژه بر ورود مسافران از شهرهای قم، تهران، اصفهان و یا ... واقعیت ندارد و تا کنون موردی مبنی بر عدم پذیرش مسافران از سوی هتل ها گزارش نشده است. همچنین "طرح تب سنجی مسافران جزیره کیش" برای مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراکز اقامتی اجرا می شود. 
ابراهیمی معینی در پایان تاکید کرد: گردشگران و کیشوندان اخبار دقیق و به روز جزیره کیش را صرفاً از طریق وب سایت رسمی سازمان منطقه آزاد کیش دنبال نمائید و به شایعات بی اساس منتشره در فضای  مجازی اهمیت ندهید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =